سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴

وزیر ارشاد:

ممیزی کتاب کمتر از یک درصد است/سرانه مطالعه از ٢٠ به ٣٣ دقیقه افزایش یافته است

گردهمایی مستندسازان با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیمایش‌های صورت گرفته نشان می‌دهد سرانه مطالعه از ٢٠ به ٣٣ دقیقه بدون احتساب کتاب‌های مذهبی، آموزشی و غیردرسی افزایش یافته است و این عدد باید رشد پیدا کند.

به گزارش سینماپرس، محمد مهدی اسماعیلی در گفت وگو با ایرنا در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای افزایش سرانه مطالعه انجام یا در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: برای بررسی سرانه مطالعه کتاب در سال های اخیر کارهای علمی دقیق انجام نشده است.

وی افزود: اما پیمایش های صورت گرفته نشان می‌دهد سرانه مطالعه از ٢٠ به ٣٣ دقیقه بدون احتساب کتاب‌های مذهبی و آموزشی و غیر درسی افزایش یافته است و این عدد باید رشد پیدا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: کار مهم ما در حوزه کاغذ و گسترش کتاب های عمومی است، اکنون چهار هزار کتابخانه عمومی در کشور وجود دارد و کتابخانه های دیگر در دست تکمیل و احداث است.

وی در خصوص ممیزی کتاب نیز توضیح داد: طبق گزارشات دقیق اداره کل وزارت ارشاد ممیزی کتاب کمتر از یک درصد است؛ ممیزی در مواردی که اعلام شده صورت می گیرد و تلاش شده فضای آزادی بیان و اندیشه در کتاب ها وجود داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.