دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰

عضو پیوسته فرهنگستان هنر:

خدا «موزه هنرهای معاصر فلسطین» را آزاد کرد!

موزه هنرهای معاصر فلسطین

سینماپرس: موزه هنرهای معاصر فلسطین که قرار شده بود در اختیار شهرداری قرار گیرد با موافقت شهردار تهران این موزه همچنان برای نمایش هنر مقاومت، هنر فلسطین و دفاع‌مقدس، به کار خود ادامه خواهد داد.

به گزارش سینماپرس، مجتبی رحمان‌دوست عضو پیوسته فرهنگستان هنر، درباره مجموعه‌هایی که به فعالیت پیرامون موضوع فلسطین و حول محور مقامت می‌پردازند گفت: «در ایران مجموعه‌های متعددی درباره این موضوع فعالند، از میان آنها می‌توان به دبیرخانه کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین با مدیریت سردار ابطحی از زیرمجموعه‌های مجلس شورای اسلامی و کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین وابسته به نهاد ریاست جمهوری و دولت اشاره کرد. همچنین جمعیت دفاع از ملت فلسطین نهاد مردمی‌ای است که حول این موضوع به فعالیت می‌پردازد و اخبار این فعالیت‌ها در خبرگزاری قدس هم منتشر می‌شود.»

وی ادامه داد: «از سال ۱۳۸۵ ساختمانی نزدیک فرهنگستان هنر به عنوان «موزه هنرهای معاصر فلسطین» ایجاد شد که با نظر رهبر معظم انقلاب، با موضوع فلسطین در قالب هنر مقاومت آغاز به فعالیت کرد. بنای این ساختمان متعلق به شهرداری تهران بود که در طی این سال‌ها بارها شهرداری تصمیم به تخلیه این مکان گرفته بود و طی هفته گذشته نیز به‌طور جدی دستور تخلیه این موزه تا روز شنبه ۲۰ خرداد ماه صادر شد. با اقدامات و گفت‌وگوهایی که صورت گرفت، موزه فلسطین در این مکان پابرجا ماند.»

این عضو پیوسته فرهنگستان هنر افزود: «با گفتگوهایی که در درجه اول با دکتر توکلی‌زاده، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و سپس شهردار تهران آقای دکتر زاکانی انجام شد، این نکته بیان شد که شهرداری تهران دستور تخلیه موزه هنرهای معاصر فلسطین را نداده است و یکی از شهرداری‌های منطقه، بدون هماهنگی با شهرداری کل این اقدام را انجام داده و شهرداری تهران این وظیفه را در قبال موزه هنرهای فلسطین دارد که یک ساختمان را در اختیار آن قرار دهد و این اقدام شهرداری منطقه، دیدگاه شهرداری کل نیست و آنجا به کار خود ادامه خواهد داد. تمام تابلوها و اسباب موزه فلسطین که تخلیه شده بود، به موزه بازگردانده شده و این مکان همچنان به عنوان موزه هنرهای معاصر فلسطین به کار خود ادامه خواهد داد.

وی در پایان تأکید کرد: خدا موزه فلسطین را آزاد کرد!

داوود قدرتی، سرپرست این موزه، درباره فعالیت‌های این موزه خاطرنشان کرد: «دبیرخانه دائمی دوسالانه‌های معاصر جهان اسلام» یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این موزه بوده است. همچنین برگزاری بیش از صدها نمایشگاه رسمی در عمر کوتاه این موزه، نشان از استقبال هنرمندان و علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی از این موزه دارد و آثار نقاشی هنرمندان نسل اول انقلاب و هنرمندان جبهه و جنگ در کنار نقاشی‌های هنرمندان جوان به نمایش در آورده است.»

وی افزود: با توجه به شناخت بین‌المللی هنرمندان جهان اسلام از موزه هنرهای فلسطین، ایجاد زمینه برای اشاعه هنر مقاومت در سطح جهان و شکل‌گیری یک جریان فکری و فرهنگی با مشارکت هنرمندان جهان اسلام و ترسیم چهره درخشان حماسه و جهاد مردم فلسطین از دیگر اهداف موزه است و ان‌شاءالله این موزه برای تبیین و تثبیت هنر مقاومت به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

به دنبال این تصمیم، رئیس فرهنگستان هنر، دبیر و مجموعه فرهنگی هنری آسمان را طی ابلاغی، موظف به برنامه‌ریزی و از سرگیری فعالیت‌های این موزه کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.