دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

وزیر ارشاد:

باید جریان مهم بازی‌های رایانه‌ای را در حکمرانی فرهنگی به یک فرصت تبدیل کنیم

محمدمهدی اسماعیلی

سینماپرس: آیین افتتاحیه مرکز پایش کیفیت بازی‌های رایانه‌ای در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح مرکز پایش کیفیت بازی‌های رایانه‌ای و رونمایی از پوستر هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران تصریح کرد: امروز بازی‌های رایانه‌ای یک سرگرمی مهم به شمار می‌رود که از اوقات فراغت عبور کرده است. مسئله مهمی که در پیمایش سال گذشته اتفاق افتاد آماری بود که قابل توجه است. ۳۴ میلیون در کشور بازی رایانه‌ای انجام می‌دهند که ۵ میلیون از آنها بازیکن حرفه‌ای که ۳۱ ساعت در هفته مشغول به این فعالیت‌ هستند. یعنی در واقع بعد از موسیقی، بازی‌های رایانه‌ای بیشترین مصرف فرهنگی در کشور را به خودش اختصاص می‌دهد.

وی افزود: ما باید از جریان مهم بازی‌های رایانه‌ای در حکمرانی فرهنگی به یک فرصت تبدیل کنیم. به همین خاطر و ناظر به این اهمیت، بعد از چند سال وقفه، مسابقه یک میلیون نفری از عید قربان تا ۱۷ ربیع الاول طراحی شد تا نوجوانان و جوانان بدرخشند.

وزیر ارشاد تصریح کرد: ما در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، اولا به دنبال اهتمام به ساخت بازی‌های رایانه‌ای هستیم و در وهله بعدی از مسئولین بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای این درخواست را دارم مراقب ناهنجاری‌ها در این حوزه باشند و اتفاقات درست پیش برود. از طرفی دیگر بحث رده‌بندی را جدی دنبال می‌کنیم و برای این منظور سامانه‌های برخطی طراحی شده‌اند و در اختیار اولیای بچه‌ها است که در جریان بازی‌ها باشند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: مطلوب ما در وزارت ارشاد این است که نصب بازی‌های خوب ایرانی به وفور انجام شود و شاهد بازی‌های محتوایی خوب تولید ایران باشیم. خانواده‌ها به نظام وارداتی ما اعتماد کنند.

وی در پایان گفت: من به اعضای هیات مدیره گفته‌ام در بحث تولید و ساخت محدودیتی نداریم و اینجا هم اعلام می‌کنم بنیاد در خدمت همه فرزندان ایران زمین است، همه کسانیکه که در این حوزه دستی بر آتش دارند. بنیاد برای حمایت و نظارت به وجود آمده است. همچنین مرکز رشد را تأسیس کردیم که ایده‌های خوب را جمع‌آوری کند و از بهترین‌هایش بهره ببرد. خوشبختانه در ۸ استان به طور متمرکز این فرآیند در حال انجام است و نتایج خوبی در این راستا بدست آمده و به این واسطه بیش از ۸۰۰ نفر آموزش دیدند.

محمدامین حاجی‌هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درباره آخرین اقدامات مرکز بنیاد بازی‌ها گفت: طبق جلساتی که هفته اخیر با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اپراتورها داشتیم، توانستیم مشکلات زیرساختی بعضی از بازی‌سازان ایرانی را رفع کنیم؛ چراکه دچار اختلال شده بودند. در نتیجه، گیمرها و بازیکن‌های ایرانی توانستند با کیفیت بهتری بازی‌های ایرانی را تجربه کنند

حاجی‌هاشمی ادامه داد: بازی‌سازی یکی از مشاغلی است، که می‌تواند با سرمایه اندک شغل ایجاد کند. بازی‌سازی برای بانوان شغل مناسب شناخته می‌شود.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: از این هفته مسابقه یک میلیون نفری بازی‌های رایانه‌ای شروع بکار کرده است. بازیکن‌ها با مراجعه به سایت https://baazico.ir/ وارد مسابقه شوند. در این مسابقه ۲۰ بازی ایرانی بر روی تلفن همراه وجود دارد. این ۲۰ بازی یک میلیون مخاطب فعال دارند، که به‌طور روزانه بازی می‌کنند. به همین دلیل اسم مسابقه را یک میلیون نفری گذاشتیم، تا در ایام تابستان بیش از یک میلیون نفر در مسابقه شرکت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.