چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵

با موافقت «سازمان سینمایی»؛

«قاتل‌ و وحشی» پروانه نمایش گرفت

فیلم سینمایی «قاتل و وحشی»

سینماپرس: سازمان سینمایی روز گذشته برای فیلم «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت‌اله پروانه نمایش صادر کرد.

به گزارش سینماپرس، پروانه نمایش فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت‌اله روز گذشته از سوی سازمان سینمایی صادر شد.

حمید نعمت‌اله این فیلم را در سال ۹۸ با بازی لیلا حاتمی در نقش اصلی کارگردانی کرد و همان سال متقاضی حضور این فیلم در جشنواره فجر شد که به دلیل مسائل مرتبط با عدم صدور پروانه نمایش، فیلم از راه‌یابی به جشنواره بازماند.

«قاتل و وحشی» پس از آن هم به دلیل گریم بازیگر اصلی و حضور لیلا حاتمی با سر تراشیده در سکانس‌هایی از فیلم، برای دریافت پروانه نمایش با مشکل مواجه بود و به همین دلیل فیلم نه فقط امکان اکران عمومی به دست نیاورد که در دوره‌های بعدی جشنواره فیلم فجر هم فرصت حضور در این رویداد را از دست داد.

روح‌الله سهرابی مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی، آبان‌ماه سال گذشته بود که در گفتگویی صریح با مهر درباره فیلم‌های بلاتکلیف، درباره این فیلم حمید نعمت‌اله گفته بود: اصل ماجرا این است که بحث مشکل «قاتل و وحشی» در حال حاضر چندان در حیطه تصمیم‌گیری‌های سینمایی شورا نیست و به رویکرد کلی سازمان در نحوه مواجهه با این گونه فیلم‌ها که موضوع پوشش و حجاب در آنها محل بحث است، بر می‌گردد.

وی تأکید کرده بود: سه چهار فیلم هم هستند که مشکل مشابه «قاتل و وحشی» دارند، مثل فیلم «کاناپه». بحث این فیلم‌ها بحث رعایت آئین نامه‌ها و مقررات مصوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رعایت حجاب طبق قوانین است که واقعاً باید یک تصمیم حاکمیتی درباره آن گرفته شود. بالاخره باید در این زمینه تصمیم گرفته شود که آیا می‌شود با این شرایط موی یک زن در فیلمی نمایش داده شود یا خیر.

اسفندماه سال گذشته اما بالاخره سازمان سینمایی اعلام کرد فیلم «قاتل و وحشی» امکان نمایش بین‌المللی دارد و پروانه نمایشی به‌صورت محدود برای آن صادر شد.

روح‌الله سهرابی درباره صدور مجوز نمایش بین‌المللی فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» گفته بود: فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» که از سال ۱۳۹۸ به دلیل مسائل مربوط به نوع پوشش بازیگر زن در وضعیت بلاتکلیفی قرار داشت، نهایتاً با تدبیر رئیس سازمان سینمایی و همکاری تهیه کننده و کارگردان فیلم در اعمال اصلاحات و مساعدت شورای پروانه نمایش سینمایی، صرفاً برای نمایش خارج از ایران مجوز گرفت.

به گفته این مدیر سینمایی اگر چه مضمون فیلم دارای فضایی ملتهب و خشن بوده و مخاطب خاصی را جلب خواهد کرد، اما وحشت و خشونت حاکم بر فیلم، علت عدم نمایش این اثر نبوده و تنها تصاویر بازیگر زن با موی تراشیده این امکان را از اثر سلب کرده بود.

حالا و براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه رسمی سازمان سینمایی، پروانه نمایش فیلم «قاتل و وحشی» در تاریخ ۲۰ تیر ۱۴۰۲ صادر شده است و این پروانه تا تاریخ ۲۰ تیرماه ۱۴۰۴ معتبر است.

بنابر توضیحاتی که پیش‌تر مدیران سینمایی درباره مشکلات صدور پروانه نمایش برای «قاتل و وحشی» ارائه کرده بودند، مشخص نیست حمید نعمت‌اله به چه میزان اعمال اصلاحات در فیلم رضایت داده است و فیلم نسبت به نسخه‌ای که قرار بود در جشنواره فجر سال ۹۸ روی پرده برود، چه تغییراتی داشته است.

باید دید نعمت‌اله چه برنامه‌ای برای اکران عمومی این فیلم خواهد داشت و آیا «قاتل و وحشی» امسال می‌تواند روانه پرده سینماها شود؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.