شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

برای حضور در رقابت بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۴؛

«تندر» نماینده سینمای «سوئیس» شد

فیلم سینمایی «تندر»؛ کارمن ژاکیر

سینماپرس: سوئیس، «تندر»، نخستین فیلم بلند برجسته کارمن ژاکیر را برای نود و ششمین دوره اسکار (۲۰۲۴) که قرار است ۱۰ مارس برگزار شود، معرفی کرد.

به گزارش سینماپرس، انتخاب تندر برای معرفی به اسکار ۲۰۲۴ روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی که در جشنواره فیلم لوکارنو برگزار شد، اعلام شد.

تندر، یک درام روستایی است که داستان آن در سال ۱۹۰۰ در برابر منظره کوهستانی بسیار زیبا می‌شود. این فیلم درباره دختر نوجوانی به نام لیلیت گراسموگ است که می‌خواهد در صومعه‌ای نذر خود را ادا کند، اما وقتی خواهر بزرگترش در شرایطی مرموز می‌میرد، مجبور می‌شود به خانه بازگردد.

او که با کار طاقت فرسا در مزرعه خانوادگی به خانواده کمک می‌کند در همین حال با یافتن سه دوست دوران کودکی و تحقیق درباره مرگ خواهرش به سنجش آزادی‌های خود در برابر محدودیت‌های خانواده و جامعه روستایی می‌پردازد.

این فیلم نخستین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو ۲۰۲۲ به نمایش درآمده و تاکنون جوایز متعددی از جمله ۲ جایزه فیلم سوییس، جایزه استعدادهای نوظهور سوییس در جشنواره زوریخ، جایزه ویژه هیات داوران در رم و جایزه بهترین کارگردانی در جشنواره مراکش را دریافت کرده است.

کارمن ژاکیر کارگردان تندر در گفت و گو با ورایتی با اشاره به الهامی که با خواندن خاطرات مادربزرگش گرفته، گفت که مادربزرگش فردی بسیار عرفانی و سرشار از فداکاری بود. با خدای خود صحبت می‌کرد، هر روز می‌نوشت و می‌توانست مسایل واقعا نفسانی را مکتوب کند.

او همچنین از آنا مندیتا، کارلوس ریگاداس، کیکی اسمیت و پیرپائولو پازولینی به عنوان الهام‌بخش‌های خاص خود در ساخت این فیلم یاد کرد.

هیات داوران انتخاب سوئیس در بیانیه‌ای درباره تصمیم خود اعلام کرد: اولین ویژگی حسی منحصر به فرد کارمن ژاکیر به طور ماهرانه‌ای جنسیت و ایمان را کاوش می‌کند و با میزانسن‌های ظریف و تصاویر خاطره انگیز، مخاطب را مجذوب خود می‌کند.

جوئل برتوسا و فلاویا زانون تهیه‌کنندگان فیلم در کلوزآپ فیلمز به خاطر فیلم‌های بلند و مستندهایی که گاهی در محصولات مشترک بین‌المللی مانند من سیاهپوست تو نیستم ساخته شده، شهرت پیدا کرده‌اند.

اسامی ۱۵ فیلمی که به فهرست کوتاه راه می‌یابند ۲۱ دسامبر اعلام و نامزدها از میان آن فهرست ۲۳ ژانویه ۲۰۲۴ معرفی می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.