شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸

رییس سازمان حج و زیارت:

زائران ثبت‌نام کننده در سامانه سماح در اولویت دریافت بلیت اتوبوس و هواپیما برای سفر به راهپیمایی اربعین هستند

اربعین حضرت اباعبدالله علیه‌السلام؛ مستند «شما چه کسی هستید»؛ امام حسین علیه‌السلام

سینماپرس: رییس سازمان حج و زیارت گفت: زائران ثبت‌نام کننده در سامانه سماح که اطلاعات فردی خود را به درستی ثبت و بیمه خود را پرداخت کرده اند در اولویت دریافت بلیت اتوبوس و هواپیما برای سفر به راهپیمایی اربعین هستند.

سید عباس حسینی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تاکید بر اینکه در واقع این مهم به حوزه ستاد مرکزی اربعین ارتباط دارد، اظهار داشت: در واقع سازمان حج عضوی از ستاد مرکزی اربعین به شمار می رود و عهده دار نام نویسی زائران در سامانه سماح و جمع آوری و ارائه اطلاعات زائران برای دیگر نهادهای مربوطه برای تسریع بخشیدن به امورات مختلف و خروج و ورود به کشور است.

وی با بیان اینکه اطلاعات موجود در سامانه سماح غیر از مسائل بیمه ای به صورت یکپارچه سبب مدیریت و سهولت کار زائران خواهد شد، افزود: به همین منظور اطلاعات یادشده در اختیار سازمان هواپیمایی و ناوگان حمل و نقل برون شهری قرار می گیرد.

رییس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه بیمه زائران در سامانه سماح در سه سطح و بنا به درخواست متقاضیان سفر به عتبات عالیات و نوع دریافت خدمات توسط زائران اربعین مشخص خواهد شد، اظهار داشت: زائرانی که ثبت نام را به درستی انجام داده و هزینه ببمه خود را تعیین کنند براساس یک کیلومتر مشخص نسبت به مرزهای خروجی و ورودی کشور تحت پوشش بیمه حوادث و عمر هستند.

زائران مرز خروج از کشور را تعیین کنند

حسینی با بیان اینکه زائران اربعین به هنگام ثبت نام در سامانه سماح مرز خروج از کشور را تعیین کنند، افزود: مشخص کردن مرز خروج زائران بنا به ظرفیت مرزهای خروجی انجام می گیرد که این امر در نهایت سبب تسریع در خروج و ورود زائران با توجه به گرمی هوا خواهد شد.

وی با دعای خیر برای سلامت تمامی زائران اربعین حسینی گفت: حادثه خبر نمی کند اما به زائران عزیز توصیه می کنم حتما قبل از خروج از کشور مسائل بیمه خود را با ثبت نام در سامانه سماح به انجام برسانند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.