یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

در قالب مستندی با عنوان «۷۸ سالگی»؛

پرتره‌ای از زنده‌یاد «حمید منوچهری» به تلویزیون می‌آید

حمید منوچهری

سینماپرس: مستند «۷۸ سالگی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی پرتره‌ای از زنده‌یاد حمید منوچهری یکشنبه ۱۵ مرداد ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، توکلی درباره این باره گفت: پرتره استاد منوچهری دوازدهمین مستند از مجموعه پیش‌کسوتان صدا و دوبله است که در شبکه مستند تولید شده و به یاد این هنرمند پیش‌کسوت دوباره در جدول پخش قرار گرفته است.

وی افزود: ضبط مستند استاد منوچهری با ۷۸ سالگی ایشان مصادف شد، به همین دلیل نام مستند را ۷۸ سالگی گذاشتیم.

این کارگردان گفت: مستند «۷۸ سالگی» اشاره‌ای به یک‌عمر فعالیت هنری این پیش‌کسوت در عرصه صدا، دوبله و بازیگری دارد. منوچهری کارهای شاخصی دارد پس ما تلاش کردیم با همراهی خودش و فرزندانشان این لحظات را ثبت کنیم تا به یادگار باقی بماند، ایشان حضور موثری خصوصا در رادیو داشتند و خیلی از گویندگان رادیو جوان از شاگردان ایشان هستند.

به گفته توکلی مراسم رونمایی از پوستر «۷۸ سالگی» و قدردانی از پیش‌کسوت به علت شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از انتقال این ویروس بدون حضور هنرمندان و هنردوستان و با حضور مدیران شبکه مستند و وحید منوچهری دوبلور و فرزند آقای منوچهری در شبکه مستند برگزار شد، دوست داشتیم مراسمی در شان این هنرمند برگزار کنیم که متاسفانه باتوجه‌به شرایط محقق نشد.

حمید منوچهری گوینده رادیو، دوبلور و بازیگر ۱۱ مردادماه به دلیل عارضه قلبی درگذشت.

صدای منوچهری بیش از ۶۰ سال در رادیو و در عرصه دوبله شنیده می‌شد، او در دهه ۶۰ کارگردانی «صبح جمعه با رادیو» را برعهده داشت و همچنین از گویندگان برنامه داستان شب رادیو بود، این هنرمند علاوه بر گویندگی و دوبله در فیلم‌های سینمایی همچون «مشت و تفنگ شکسته»، «شیطان‌صفتان»، «مأموریت»، «چهره دوم سقوط»، «جغدها» و مجموعه‌های تلویزیونی «یکی از این روزها»، «داستان یک زندگی» و «معمای شاه» به‌عنوان بازیگر ایفای نقش داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.