یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

سینمای بحران زده کودک؛ معضلات و راهکارها/۴

منصوری: دیگر حاضر به سرمایه گذاری برای تولید فیلم کودک نیستم!

بیتا منصوری در اکران خصوصی فیلم سینمایی«رخ دیوانه»

سینماپرس: بیتا منصوری تهیه کننده سینما در خصوص تداوم تصمیمات و کارهای غلط در حوزه سینمای بحران زده کودک و نوجوان در آستانه برگزاری جشنواره فیلم کودک گفت: وضعیت سینمای کودک و نوجوان بحرانی است و بنده دیگر حاضر به سرمایه گذاری برای تولید فیلم کودک نیستم.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «پاستاریونی» و «قهرمانان کوچک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من در آخرین فیلم کودکی که تولید کردم صد در صد سرمایه گذار پروژه بودم چرا که دغدغه ام کودکان و نوجوانان بودند اما دیگر هرگز نیستم چنین کاری را بکنم.

وی در همین راستا ادامه داد: در جشنواره فیلم کودک فیلم من دو جایزه مهم گرفت؛ هم جایزه بهترین فیلم از داوران کودک و هم جایزه هیأت داوران اما همین فیلم با دو جایزه مهم از جشنواره کودک در زمان اکران با مشکلات عدیده و جدی روبرو شد و من با مرارت بسیار و چنگ و دندان توانستم فیلمم را اکران کنم.

این سینماگر خاطرنشان کرد: البته از ساخت «پاستاریونی» و چند فیلم آخرم که در حیطه کودکان بود خوشحال هستم اما آنچنان در اکران مرا اذیت کردند که بارها با خودم فکر کردم چرا باید این کار را بکنم و بعد این همه زجر بکشم؟

منصوری با تأکید بر اینکه در حال حاضر شرایط بسیار بد است و بخش عمده ای از این شرایط بد به معضلات اقتصادی برمی گردد اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، سینما از سبد بسیاری خانواده ها کنار گذاشته شده است. یک سینما رفتن با احتساب هزینه رفت و برگشت و صرف تنقلات کوچک بار مالی زیادی را به خانواده ها تحمیل می کند. فارابی در سال های گذشته باید بلیت سینمای کودک را از فیلم های بزرگسال متفاوت می کرد و سوبسید بیشتری به خانواده ها می داد که آن ها بتوانند به سینما بروند اما هرگز این کار را انجام نداد.

مدیرتولید فیلم های سینمایی «زادبوم» و «تقاطع» متذکر شد: متأسفانه فارابی کارهایی انجام می دهد که عبث است؛ آن ها اگر بیایند در همین ۱۵ سال گذشته آمار فیلم هایی را که تولید کرده اند بدهند متوجه می شویم که بخش کثیری از تولیدات شان هرگز اکران نشده است. این اتفاق بسیار تلخ است که این بنیاد سینمایی در چندین فیلم صد در صد سرمایه گذاری کرده اما این فیلم ها اکران نشده و جالب تر آنکه دوباره با همان تهیه کننده ای کار کرده که فیلمش اکران نشده است.

وی در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما علت برگزاری جشنواره فیلم کودک در این شرایط بحرانی سینمای کودک و عدم تولید آثار سینمایی شاخص در این حوزه چیست اظهار داشت: جشنواره کودک اگر برای سینماگران آب ندارد برای یک عده نان دارد!

منصوری در همین راستا افزود: همه مدیران دوست دارند در دوران کاری شان از جایی که وارد می شوند تا خارج می شوند چیزهای به نام شان ثبت شود و حتماً دوست دارند چند جشنواره نیز به نام شان ثبت شود و به همین دلیل این کار را انجام می دهند.

این تهیه کننده سینما در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: در نهایت دوست دارم به این نکته اشاره کنم که خیلی کارهای فارابی را خود تهیه کنندگان دوست ندارند اکران شود چرا که تهیه کننده در طول کار سودش را کرده است و دیگر تمایلی به اکران ندارد. من این نکته را در زمان مدیریت آقای تابش هم به آقا ایل بیگی گوشزد کردم اما متأسفانه هرگز گوش شنوایی وجود نداشت و کسی توجهی به سخنان ما نکرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.