دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵

تدارک رادیو برای «زائران اربعین حسینی»؛

رادیو نمایش «همقدم تا نینوا» می‌شود/«ماراتن عشق» به سراغ دلگویه‌های ورزشکاران از زیارت اربعین می‌رود

اربعین حضرت اباعبدالله علیه‌السلام؛ مستند «شما چه کسی هستید»؛ امام حسین علیه‌السلام

سینماپرس: معاونت صدا برای تسهیل در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به زائران اربعین حسینی، از شبکه‌های مختلف رادیویی و برنامه‌های گوناگون در خدمت زائران است.

به گزارش سینماپرس، این معاونت برای تسهیل در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به زائران اربعین حسینی از آغاز سفر تا بازگشت زوار، از شبکه های مختلف رادیویی و برنامه های گوناگون در خدمت زائران اربعین است.

از آغاز تا پایان سفر به کربلا همراه با رادیو تهران

رادیو تهران در برنامه‌های «شهرآفتاب» از ساعت ۶ تا ۸، برنامه «سعادت آباد» از ساعت ۱۱:۳۵ تا ۱۲:۵۰ و «تهران من» از ساعت ۱۷ تا ۱۹ وظیفه اطلاع رسانی و گفت وگو با اعضای ستاد اربعین را برعهده دارند، در این راستا آخرین اطلاعات از آغاز تا پایان سفر پیرامون چگونگی عزیمت به کربلا، شرایط دریافت ویزا، ارائه تسهیلات برای زائران و... را اطلاع رسانی می‌کنند.

همچنین در بخش‌هایی از این برنامه‌ها تمهیداتی که ویژه زائران تدارک دیده شده در حوزه‌های حمل و نقل، اسکان و پذیرایی و... را به سمع مخاطبان می‌رسانند و ضمن آگاهی بخشی از کیفیت خدمات رسانی پیگیر مطالبات زائران و در گفت و گو با مسئولان و اعضای ستاد پیگیر رفع کم و کاستی‌ها می‌شوند؛ نواقصی از قبیل کمبود اتوبوس، گرانی بلیط و برخی ناهماهنگی‌های دیگر و...

گفت و گو با مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی، تبیین پیاده روی اربعین، و... یکی دیگر از سیاست‌های شبکه رادیویی تهران اطلاع رسانی از تمهیداتی که زمان بازگشت برای عزاداران تدارک دیده شده است.

قصه ما در رادیو صبا

«القصه» این بار در آستانه اربعین کتاب ازدحام بوسه با موضوع پیاده روی روز اربعین تقدیم شنوندگان می‌شود. این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۲:۳۰ تقدیم شنوندگان می‌شود.

رادیو ورزش و موکب ورزشکاران

«موکب ورزشکاران»، ویژه برنامه راهپیمایی اربعین که ساعت ۲۰ تا ۲۱ پخش می‌شود. این برنامه به مناسبت ایام اربعین به پوشش حضور ورزشکاران در حرکت عظیم اربعین اختصاص دارد. در این برنامه با کمک یک گوینده گزارش‌هایی از موکب ورزشکاران در مبادی مرزی ایران به عتبات عالیات و حضور ورزشکاران در راهپیمایی اربعین پخش خواهد شد. ارتباط با استودیوی رادیویی حبیب در کشور عراق نیز برقرار خواهد شد. خاطره نویسی سفرنامه اربعین با عنوان راوی اربعین و بخش «ماراتن عشق» دلگویه‌های ورزشکاران در زیارت اربعین خواهد بود.

از همقدم تا نینوا ویژه پیاده‌روی اربعین از رادیو نمایش

رادیو نمایش از ۱۱ تا ۱۵ شهریور ویژه برنامه زنده رادیویی «همقدم تا نینوا» را به روی آنتن می‌برد. این برنامه به مراسم جهانی پیاده روی اربعین سیدالشهدا(ع) می‌پردازد.

رادیو معارف در «مسیر بهشت»

«در مسیر بهشت» به بررسی ابعاد کارکردی حماسه عظیم پیاده روی زائران حسینی در اربعین می‌پردازد. این برنامه از ساعت ۱۰ تا ۱۴ شهریورماه هر شب ساعت ۲۰ شنیده می‌شود.

رادیو فرهنگ و «قرار عاشقی»

برنامه «قرار عاشقی» از نقطه صفر مرزی مهران هر روز ساعت ۱۰ با همراهی علی جویا با هدف اطلاع رسانی از وضعیت مرز و اطلاعیه‌ها و گزارش از حال و هوای مردم شنیده می‌شود.

رادیو پیام و پیاده‌روی اربعین

برنامه «تا اربعین» روزی ۲ بار، با موضوع رویدادهایی که اتفاق می‌افتد، شنیده می‌شود.

اضافه شدن بخش خبری در رادیو اربعین

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین و مدیر رادیو اربعین گفت: از امروز صبح، بخش‌های خبری از ساعت ۸ صبح به صورت بخش‌های پنجدقیقه آغاز شده است و هر یک ساعت بصورت زنده از استودیو خبر معاونت سیاسی پخش می شود.

جواد تشکری افزود: شنوندگان و مخاطبان عزیز رادیو اربعین در طول ۲۴ ساعت می‌توانند آخرین اخبار و اطلاعات در خصوص پیاد روی اربعین حسینی را از رادیو اربعین روی موج اف ام ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز بشنوند.

پویش آغاز پیاده‌روی از مسجد سهله

پویش آغاز پیاده‌روی از مسجد سهله در رادیو اربعین صورت گرفته است، در این پویش آمده است؛ «خوشا به حال عاشقان حسینی که قدم‌هایشان را نذر ظهور امام عصر(عج) می‌کنند و از مسجد سهله پیاده روی خود را آغاز می‌کنند.

عاشقان حضرت حسین (ع) پیاده‌روی اربعینشان را در مسجد سهله که در نزدیکی نجف قرار دارد، آغاز می‌کنند و ندای لبیک یا مهدی را پاسخ می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.