شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

«علی پاک‌نیا» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

تولید یک اثر کوتاه حداقل ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه می‌خواهد/مسأله پخش «فیلم کوتاه» به فراموشی سپرده شده است

علی پاک نیا

سینماپرس: علی پاک نیا کارگردان فیلم کوتاه در خصوص وضعیت بحران زده حوزه فیلم کوتاه گفت: مهمترین معضلات حوزه فیلم کوتاه عدم تدبیر برای پخش جهانی آثار و حمایت مالی برای تولید است و تا این موانع برطرف نشود نمی توانیم شاهد تحولات مثبت و رشد و توسعه این سینما باشیم.

کارگردان فیلم های کوتاه «دندان درخت» و «پاندای قرمز» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: پرسش اصلی بنده از متولیان حوزه فیلم کوتاه این است که چرا ما پس از سال ها یک کمپانی رسمی برای پخش جهانی آثارمان نداریم؟ چرا ما باید بعد از تولید فیلم مان خودمان دنبال این شخص و آن شخص بدویم و به آن ها التماس کنیم تا اثرمان را پخش کنند؟

وی ادامه داد: بی تردید مهمترین مسأله برای تولیدکنندگان آثار فیلم کوتاه مسأله پخش است اما اسفا که هرگز در این زمینه تدبیری جدی از سوی متولیان امر صورت نگرفته و این نکته بسیار مهم رسماً به فراموشی سپرده شده است.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو به معضل تولید آثار سینمای کوتاه اشاره کرد و در این باره اظهار داشت: الان تولید یک اثر کوتاه حداقل ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه می خواهد و از آنجا که تولید این نوع فیلم ها رسماً بازگشت مالی ندارد کمتر کسی از فیلمسازان جوان برای تولید آثارشان حمایت می کند و همین مسأله باعث ایجاد سرخوردگی در میان جوانان شده است.

پاک نیا تأکید کرد: علاوه بر این از فیلمسازان کوتاه برای تولید اثر در سینمای بلند حمایت نمی شود و این اتفاق نیز یکی از معضلات اساسی ما است که با آن در حال دست و پنجه نرم کردن هستیم. بی شک باید در این زمینه اطلاع رسانی و شفاف سازی صورت گیرد و فیلمسازان کوتاه باید بدانند که تحت چه شرایطی می توانند به سینمای بلند و حرفه ای ورود کنند. این اتفاق بسیار بد است که امروزه مانند گذشته شرایط برای ورود فیلمسازان جوان به سینمای بلند سهل و آسان نیست و همین اتفاق باعث می شود بسیاری از استعدادهای جوان نتوانند بروز و ظهور پیدا کنند.

وی در پایان این گفتگو یادآور شد: من امیدوارم تدبیر جدی برای حمایت از سینماگران جوان وجود داشته باشد.

نظرات

  • مینا ۱۴۰۲/۰۸/۱۶ - ۱۲:۵۰
    0 0
    کاملا درسته حیفه جوونای بااستعدادمون باشه

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.