شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

بازرس انجمن چهره پردازان سینما:

شاه نشینان خانه سینما هستند که اسامی را تغییر می دهند/ این خانه متعلق به ما سینماگران نیست

ناهید علامی

سینماپرس: ناهید علامی گفت: با توجه به شناختی که از خانم برومند داشتم از همان بدو حضورشان در خانه سینما مطمئن بودم هیچ اقدام مثبتی صورت نمی دهند و قدمی برای رفع مشکلات زندگی، صنفی و معیشتی هنرمندان برنمی دارند.

ناهید علامی بازرس انجمن چهره پردازان سینمای ایران در خصوص سیاسی کاری های مکرر خانه سینما و عدم توجه مدیران این نهاد به مسائل صنفی سینماگران گفت: با توجه به شناختی که از خانم برومند داشتم از همان بدو حضورشان در خانه سینما مطمئن بودم هیچ اقدام مثبتی صورت نمی دهند و قدمی برای رفع مشکلات زندگی، صنفی و معیشتی هنرمندان برنمی دارند. من منتظر چنین روزهایی بودم و قطعاً وضعیت از این نیز بدتر خواهد شد!

طراح چهره پردازی فیلم های سینمایی «قطار آن شب» و «آوازخوان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: نکته مهم این است که چه خانم برومند، چه هر کس دیگری وقتی به عنوان مدیرعامل انتخاب می شود فقط یک شو است یک عنوان است. حضور این افراد هیچ تأثیری بر زندگی هنرمندان ندارد. این ها مهره هایی هستند که عوض می شوند و این شاه نشینان خانه سینما هستند که اسامی را تغییر می دهند و به فکر منافع شخصی شان هستند.

وی سپس با بیان اینکه اعضا تا کی می خواهند در مقابل ظلم سکوت کنند؟ تصریح کرد: مهمترین مسأله ما این است که گویا اعضای صنوف خود را به خواب زده اند و با شرایط موجود نمی خواهند بیدار شوند. گویا آن ها نمی دانند حق گرفتنی است و تلاشی نمی کنند برای احقاق حقوق شان؛ واقعاً نمی دانم چه چیزی را از دست می دهند که می ترسند حرف بزنند و در لاک خود فرو رفته اند؟

علامی تأکید کرد: دوستان عزیز! اعضای محترم صنوف خانه سینما از خواب بیدار شوید! فاتحه همه ما مدت ها است که خوانده شده! ما مردگانی هستیم که فقط باید روی مان خاک بریزند. این خانه هیچ تأثیر مثبتی ندارد و فقط معضلی است که اعصاب ما را خرد می کند و ما را آزار می دهد. خانه سینما یک نهاد تشریفاتی پوشالی و توخالی است.

این سینماگر تأکید کرد: نکته قابل تأمل این است که آقای خزاعی هم هیچ اقدامی علیه این نهاد نمی کنند! من نمی دانم چرا اجازه می دهند علف هرزی مانند خانه سینما این چنین رشد کند و به ۳ شعبه در تهران برسد؟ این نهاد به چه دردی می خورد که وزارت ارشاد به آن بودجه می دهد؟ این پول ها چرا باید صرف کارمندانی شود که در خانه سینما حضور دارند و وقت خود را به بطالت می گذارنند؟

وی در همین راستا یادآور شد: از سال ۱۳۷۲ تا الآن خانه سینما پابرجاست و در این ۳۰ سال فقط جلسات متعددی برای امنیت شغلی و قرارداد تیپ و بیمه بیکاری تشکیل شده اما بازدهی مثبتی برای سینماگران نداشته است. کسانی که جلسه ها را تشکیل دادند فقط از برگزاری این نشست ها منافع کسب کرده اند چرا که بابت این جلسات پول می گیرند و حساب شان را پر می کنند. این جلسات سر جمع یک شو است!

این چهره پرداز خاطرنشان کرد: چطور مدیران خانه سینما ظرف یک مدت کوتاه توانستند صنوف را به اجبار ثبت وزارت کار کنند حالا چرا وقتی نوبت به معیشت و رفاه و بیمه و مسکن و بیکاری و امنیت شغلی سینماگران می رسد دست روی دست گذاشته اند و کاری انجام نمی دهند؟

علامی ادامه داد: افسوس و دریغ که اعضای صنوف مختلف خانه سینما به حقوق خود آشنایی ندارند و ما از این فقدان آگاهی ضربه می خوریم. متأسفانه برخی افراد به خودشان زحمت نمی دهند که حتی اساسنامه را مطالعه کنند. تا کی می خواهید اینقدر بی خیال باشید و سکوت کنید؟ خودتان مظلوم هستید که هر بلایی می خواهند سرتان می آورند.

وی در پایان این گفتگو افزود: هرکس دلسوز بود را بیچاره کردند و از این خانه راندند. این خانه متعلق به ما سینماگران نیست. ای کاش که در این نهاد هرچه زودتر بسته شود تا این بسته شدن مرهمی باشد بر دردها و زخم های ما!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.