دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

گفتگوی سینماپرس با تهیه کننده «شماره ۱۰»؛

اصغری: هیچ مخاطبی نیست که این فیلم را ببینند و ناراضی از سینما بیرون برود

فیلم سینمایی «شماره ۱۰»

سینماپرس: ابراهیم اصغری تهیه کننده فیلم سینمایی «شماره ۱۰» همزمان با آغاز اکران این فیلم گفت: بنده به ضرس قاطع عرض می‌کنم هیچ مخاطبی نیست که این فیلم را ببینند و ناراضی از سینما بیرون برود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «قرارمون پارک شهر» و «او خوب سنگ می زند» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در پاسخ به این پرسش که پیش بینی شما در خصوص میزان استقبال مخاطبان از این فیلم با توجه به پخش تلویزیونی قبلی این اثر چیست اظهار داشت: «شماره ۱۰» فیلمی است که قطعاً باید روی پرده سینما دیده شود. این فیلم با توجه به تجربه ای که من دارم و با توجه به آماری که از صاحب نظران و کارشناسان گرفتم می تواند پر فروش ترین فیلم دفاع مقدس امسال شود چون نوع ساختار و قصه اش متفاوت است و می تواند تماشاگر را با خود درگیر کند حتی مخاطبی که شاید مخاطب اصلی سینمای دفاع مقدس نباشند.

وی ادامه داد: بنده معتقدم باید اطلاع رسانی برای این فیلم از شبکه های مجازی و... انجام شود. ما تلاش می کنیم این اتفاق رخ دهد و همه مردم این اثر متفاوت را تماشا کنند. خوشبختانه کسانی که در دفاع مقدس به عنوان ارتشی و رزمنده و… حضور داشتند بنابر بازخوردهایی که داشتم این فیلم مورد توجه شان قرار گرفته چون یکی از قهرمانان ویژه آن دوران را به تصویر می کشد که نمونه دوم ندارد. البته دیده شدن فیلم مشروط به تبلیغات خوب است که امیدوارم با حمایت مسئولان این اتفاق رخ دهد.

اصغری سپس در پاسخ به این پرسش که نظر شما در مورد منتقدانی که در ایام جشنواره فیلم فجر این فیلم را هالیوودی و یک اثر جنگی صرف بدون نگاه به آرمان های دفاع مقدس ارزیابی کردند چیست متذکر شد: هالیوودی خطاب کردن این فیلم توسط برخی منتقدان «مغلطه» است! بنده اصولا این قبیل تفکیک کردن ها را قبول ندارم. بدیهی است هر کس با هر هدف و نیتی برای این کشور جنگیده و از جان خود گذشته و پوز دشمن را به خاک مالیده یک کار مقدسی را صورت داده و باید به آن پرداخته شود.

این سینماگر خاطرنشان کرد: قهرمان ما شاید ظاهر و رفتار آدم های کلیشه در سینمای دفاع مقدس را ندارد اما قطعاً قهرمانی است که نمونه بیرونی زیادی دارد و به همین علت می تواند با مخاطبی که سینمای کلیشه ای دفاع مقدس را دنبال نمی کند ارتباط بگیرد. بنده باز هم به مردم توصیه می کنم هر فیلم حادثه ای به خصوصی فیلمی مانند «شماره ۱۰» را حتما روی پرده سینما ببینند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «شور شیرین» و «به کبودی یاس» تأکید کرد: من زمانی که موضوع فیلم را شنیدم به این نتیجه رسیدم که این فیلم اتفاق منحصربفردی است که برای دو تن از قهرمانان کشور رخ داده و برایم ویژه و جذاب بود. زمانی که فیلمنامه خوب آقای زرگرنژاد را خواندم تمایل پیدا کردم که این کار را تهیه کنم و امروز خوشحالم که این اتفاق رخ داده است.

اصغری در پایان این گفتگو افزود: بنده مایلم با توجه به نکته ای که شما در خصوص هالیوودی خواندن فیلم مطرح کردید این نکته را هم عنوان کنم که همیشه سینماگران ما به عنوان الگو از منتقدین ارجاع می شوند برای دیدن فیلم های آمریکایی و هالیوودی! همیشه می گویند اگر موضوع و پیام و ارتباط خوب با مخاطب می خواهید به فیلم های هالیوودی برسید؛ پس اگر این فیلم توانسته متفاوت باشد و آن را هالیوودی خطاب کرده اند قطعا امتیاز اثر است و ما به این افتخار می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.