شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

تهیه‌کننده «عاشورا»:

چندین سال است فیلم جنگی به آن معنا ساخته نشده است/بدنه سینمایی و بخش‌های نظامی ما برای تولید سریال «عاشورا» آماده نبودند

فیلم سینمایی «موقعیت مهدی»

سینماپرس: صفری گفت: سریال «عاشورا» پروداکشن سنگینی داشت و در هشت استان فیلمبرداری شد. به طور کلی، سکانس‌های جنگ خیبر و بدر جزو سکانس‌های سنگین ما بود.

به گزارش سینماپرس، ابوالفضل صفری، تهیه‌کننده سریال «عاشورا» درباره سختی تولید سریال و اینکه در کدام استان‌ها فیلمبرداری شده، گفت: فیلمبرداری در استان‌های آذربایجان غربی، تبریز، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، تهران، قم، هرمزگان، خوزستان و البرز انجام شده است. سکانس‌های جنگ خیبر و بدر جزو سکانس‌های سنگین ما بوده است.

صفری در پاسخ به این سوال که چقدر از هوش مصنوعی برای به تصویر کشیدن صحنه‌های جنگ استفاده شده، گفت: استفاده از هوش مصنوعی نداشتیم. چون مدل کارگردانی آقای حجازی‌فر رئال و نزدیک به واقعیت بود. همه مسائل جنگ میدانی ایجاد شده است.

تهیه‌کننده سریال «عاشورا» در پاسخ به این سوال که بیشترین بودجه فیلم و سریال بابت ادوات جنگی خرج شده؟ افزود: بله، بابت بازیگران هزینه متعارف خرج شده است. ولی هزینه آماده‌سازی صحنه‌ها زیاد بود. اگر کانالی در فیلم می‌بینید، قطعاً ساخته شده است. از آنجایی که ما در «عاشورا» امکان بهره‌برداری از شهرک دفاع مقدس را نداشتیم، تمام صحنه‌های جنگی ایجاد شده است.

وی در پاسخ به این سوال که ساخت نسخه سینمایی و سریالی «موقعیت مهدی» و «عاشورا» و ارائه نسخه سینمایی آن به جشنواره فیلم فجر چه مزایایی برای فیلم دارد؟ گفت: پیش از این سابقه چنین مجموعه‌هایی در ایران و خارج از آن سابقه داشته است. باتوجه به پیشنهادی که به مدیر وقت سیما فیلم دادم، ایشان پذیرفت و بخشی از بودجه افزایش داده شد. ما فیلم را با کیفیت سینمایی در چند قسمت تولید کردیم، تا بخشی از فیلم با نسخه سینمایی باشد. به لحاظ رسانه‌ای آورده خوبی برای سازمان صداوسیما داشته است و اگر کسی سریال «عاشورا» را نمی‌بیند، با دیدن نسخه سینمایی «موقعیت مهدی» متوجه قصه عاشورا می‌شود.

صفری درباره تامین بخشی از هزینه‌های صداوسیما با تولید نسخه سینمایی آن تصریح کرد: بله، آورده مالی دارد. البته برای فیلم «موقعیت مهدی» هزینه کمی شد. درحالی که فیلم پروداکشن سنگینی داشت و در هشت استان فیلمبرداری شد. هر سکانس در یک جای کشور ضبط شده است. برای ساخت هفت قسمت نه ماه زمان برد. بالغ‌بر یکسال پیش تولید داشت و بیش از یکسال پژوهش شده است.

تهیه‌کننده سریال «عاشورا» درباره دلخوری‌های آقای حجازی‌فر درباره سنگ‌اندازی‌ها برای ساخت این سریال توضیح داد: از آنجایی که موضوع فیلم حساس بود و برشی از تاریخ انقلاب و دفاع مقدس انتخاب شده بود که حساس برانگیز بود، همه خود را مسئول می‌دانستند. ولی نکته مهم این بود که چندین سال است فیلم جنگی به آن معنا ساخته نشده است؛ به همین دلیل بدنه سینمایی و بخش‌های نظامی ما برای اینکار آماده نبودند.

وی با بیان اینکه وقتی شما می‌خواهید کاری را بسازید، مجبورید همه چی را خلق کنید، بیان کرد: گلایه آقای حجازی‌فر هم از این منظر بود. ما باید برای تامین هر چیزی رو می‌زدیم و درخواست می‌کردیم. خیلی از این مسائل را آقای حجازی‌فر حل کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.