یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱

در یک اقدام غیرکارشناسانه؛

«چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس ورزشی ایران» در یکی از کشورهای عربی برگزار می‌شود

مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران

سینماپرس: چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس ورزشی ایران با توجه به قابلیت‌های ورزش و سینما و پذیرش رییس کمیسیون فرهنگی مجمع گفت و گوی همکاری آسیا در یکی از کشورهای عربی برگزار خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، نشست مشترک محمد جعفری‌ملک مدیر کمیسیون فرهنگ و گردشگری مجمع گفت و گوی همکاری آسیا (ACD) و سیدمجتبی علوی رییس جشنواره‌های غرب آسیا و کشورهای عربی فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (FICTS) و جمعی از اعضای کمیسیون فرهنگی ACD برگزار شد.

جعفری ملک در این نشست اظهارداشت: به منظور همگرایی و قابلیت‌های این دو نهاد بین‌المللی در حوزه سینما و تلویزیون و عکس، یک تفاهمنامه برای برگزاری جشنواره همزمان با ایران در کشورهای عضو این مجمع درخواست‌کننده به ویژه کویت، قطر و عمان امضا خواهد شد.

وی گفت: اکنون که فرصتی مناسب و مغتنم برای افزایش تعاملات و مناسبات منطقه‌ای درباره ایجاد ساز و کارهای نوین و مشارکت فعال به مدت یک سال به کشورمان و ریاست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا به وزیر خارجه ایران سپرده شده است و از آنجایی که ایران در این مجمع به عنوان عضو پیشگام فرهنگی لقب گرفته چه بهتر که از پیوند پرنفوذ فرهنگ در ورزش با استفاده از فراگیرترین رسانه پرمخاطب یعنی سینما و تلویزیون همراه شویم.

مدیر کمیسیون فرهنگ و گردشگری مجمع گفت و گوی همکاری آسیا با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های بی‌نظیر حوزه ورزش و سینما افزود: ما می‌توانیم با ظرفیت عظیم با ساخت و تولید آثار فاخر و جمع‌آوری این هنر با ارزش در ایجاد تحکیم وحدت و انتقال مبادلات فرهنگی از طریق به تصویر کشیدن رقابت‌های ورزشی صلح و دوستی را رواج دهیم.

در این نشست هماهنگی از طرح ارائه شده جشنواره فیلم ورزشی ایران به منظور ایجاد شبکه مجازی vod برای اعضای ۳۵ کشور آسیایی استقبال شد.

همچنین در ادامه این نشست سیدمجتبی علوی دبیر جشنواره فیلم ورزشی ایران و رییس جشنواره‌های غرب آسیا و کشورهای عربی فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (FICTS) گزارشی از آخرین وضعیت دبیرخانه این جشنواره و روند برگزاری دوره جدید ارائه داد.

مجمع گفت و گوی همکاری آسیا ACD دومین مجمع بزرگ بین‌المللی پس از مجمع عمومی سازمان ملل است که از میان ۴۸ کشور آسیایی هم‌اکنون ۳۵ کشور عضو رسمی این نهاد هستند. این مجمع به پیشنهاد نخست وزیر تایلند سال ۲۰۰۲ تاسیس و دبیرخانه دائمی آن در کشور کویت است.

ایران به عنوان عضو پیشگام چندین سال عهده‌دار ریاست کمیسیون فرهنگی و گردشگری آن است و حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه در هجدهمین نشست وزرای امور خارجه مجمع گفت و گوی همکاری آسیا (ACD) در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به عنوان رییس جدید این مجمع انتخاب شد.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران به عنوان پایگاه منطقه‌ای ۱۶ گانه جهان با حضور ۳۴ کشور از غرب آسیا و شمال آفریقا اسفندماه امسال همزمان با روز جوان و ایام نیمه شعبان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.