چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲

سخنگوی وزارت امور خارجه:

در رساندن‌ پیام دین اسلام به جهان دچار نقصان هستیم‌/رسانه‌های مؤثر جهان اسلام‌ در انجام مأموریت خود دچار لغزش می‌شوند

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه

سینماپرس: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: امروز جهان اسلام از فقدان رسانه‌های خبری قوی برای بیان و انعکاس اخبار دولت‌های اسلامی رنج می‌برد.

به گزارش سینماپرس، ناصر کنعانی در نشست هم‌اندیشی رؤسای دانشگاه‌های بین‌المللی با میهمانان سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی گفت: امروز رسانه‌های مؤثر جهان اسلام‌ در انجام مأموریت خود دچار لغزش می‌شوند. اسلام هراسی، امروز واقعیتی موجود است و ما در رساندن‌ پیام دین اسلام به جهان دچار نقصان هستیم.

وی افزود: ما به عنوان جوامع مسلمان، در حوزه‌های بین المللی با مشکلاتی مواجه هستیم و متاسفانه سازمان‌های بین المللی به مرجعی برای پیشبرد اهداف کشورهای صاحب نفوذ و ضرر رساندن به کشورهای جهان‌ سوم و از جمله کشورهای جهان اسلام، تبدیل شده اند. امروز حقوق بشر به ابزاری برای تحمیل اهداف غرب در حوزه‌های مختلف از جمله حقوق‌ زنان، خانواده و مانند آن علیه ارزش‌های کشورهای اسلامی تبدیل شده است.

کنعانی پیشنهاد کرد: ساز و کاری اتخاذ شود تا شرکت کنندگان در کنفرانس‌های سالانه وحدت بتوانند در هر زمانی که اقتضا کند، با هم تبادل نظر داشته باشند و امیدواریم این کنفرانس موارد مذکور را مورد توجه و برای تمامی کشورهای اسلامی مورد تاکید قرار دهد.

سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در دو بخش نشست های مجازی و حضوری برگزار شد که نشست های مجازی از پنجشنبه ششم مهر آغاز شده و روز گذشته همزمان با سالروز میلاد پیامبر رحمت به پایان رسید. در این بخش ۲۴۰ اندیشمند در ۱۶ وبینار شرکت کرده اند و در هر وبینار ۱۵ اندیشمند به سخنرانی کردند. بخش حضوری کنفرانس نیز یکشنبه نهم مهر با سخنرانی آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور در سالن اجلاس سران آغاز شد و شرکت کنندگان در این کنفرانس در سالروز میلاد حضرت رسول(ص) و میلاد امام صادق(ع) با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.