چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷

در حاشیه برگزاری «جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان»؛

بزرگداشت «منوچهر والی‌زاده» برگزار می‌شود

منوچهر والی زاده در مراسم تشییع پیکر مرحوم جلال مقامی

سینماپرس: نکوداشت و بزرگداشت چهار هنرمند سینمای کودک و نوجوان در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، مجید زین‌العابدین دبیر جشنواره امروز در نشست خبری دوم این رویداد با خبرنگاران اصفهانی اعلام کرد: در این دوره جشنواره نکوداشت دو هنرمند فقید زنده‌یاد «ایرج تقی‌پور» تهیه‌کننده و پژوهشگر و زنده‌یاد «آرش میراحمدی» بازیگر و بزرگداشت «منوچهر والی‌زاده» صداپیشه و «بهرام دهقان‌یار» آهنگساز برگزار خواهد شد.
ایرج تقی‌پور تهیه کننده سینما و تلویزیون که اواخر تیر امسال در ۶۵ سالگی درگذشت، روز کارنامه (۱۳۸۱) و چند مجموعه تلویزیونی کودکانه را در کارنامه داشت و همچنین در زمینه جلوه‌های ویژه بصری سینمای ایران از پیشگامان به شمار می‌رفت. او تندیس پروانه زرین بهترین فیلم از هفدهمین دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان را برای فیلم روز کارنامه به دست آورد.
آرش میراحمدی که اواخر شهریور در ۵۲ سالگی دار فانی را وداع گفت، بازی در آثار کودکانه مختلفی را در سینما و تلویزیون در کارنامه داشت. بی بی‌ چلچله، تارزن و تارزان، بچه محل و کلبه عمو پورنگ از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

منوچهر والی‌زاده متولد ۱۳۱۹ مدیر دوبلاژ، دوبلور، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، گوینده رادیو، بازیگر نمایش‌های رادیویی و مجری رادیو و تلویزیون است. او در کارنامه خود، دوبله‌ در پویانمایی‌های محبوب کودکان و نوجوانان نسل‌های مختلف را به ثبت رسانده که از آن جمله می‌توان به عصر حجر، لوک خوش شانس (در نقش لوک)، داستان اسباب‌بازی (به جای شخصیت وودی) اشاره کرد.
بهرام دهقانیار متولد ۱۳۴۴ موسیقی‌دان، آهنگساز و پیانیست است که در کارنامه‌اش نام فیلم‌ها و سریال‌های کودکانه زیادی ثبت شده است. او آهنگساز فیلم‌هایی چون شهر در دست بچه‌ها، الو الو من جوجوام، شاخ گاو، در به درها، شهر موش‌ها۲ و سریال‌هایی چون خونه مادربزرگه و قصه‌های تا به تا بوده است.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان از پانزدهم تا بیستم مهرماه سال جاری (۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳) در اصفهان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.