چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

مدیرعامل سابق انجمن سینمای جوانان:

اختصاص مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان به دفاتر انجمن باید با هماهنگی ستاد مرکزی باشد/مبالغ بر اساس رتبه بندی اختصاص پیدا کند

انجمن سینمای جوانان ایران

سینماپرس: ناصر باکیده مدیرعامل سابق انجمن سینمای جوانان و کارگردان سینما در پی اعلام اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان برای ۵۸ دفتر فعال سینمای جوان در سراسر کشور گفت: اختصاص مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان به دفاتر انجمن باید با هماهنگی ستاد مرکزی باشد چرا که قطعاً مسئولان وزارت ارشاد از میزان و نوع نیازهای دفاتر مطلع نستند و از این منظر نمی توانند توزیع درستی داشته باشند.

این مدیر خوش سابقه فرهنگی و سینمایی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اختصاص این مبلغ برای کمک به سینمای جوان اتفاقی فرخنده است اما از آنجا که دفاتر استان ها زیرمجموعه ای از ستاد مرکزی هستند و قلب تپنده سینمای جوان در ستاد مرکزی شکل گرفته بهتر است این مبلغ به آن ها داده شود تا ستاد مرکزی بر اساس نیازهای دفاتر مبالغ را میان شان تقسیم کند.

باکیده خاطرنشان کرد: سال ها است که نقش ستاد مرکزی، مدیریت راهبردی و برنامه ریزی و مهندسی فرهنگی برای سینمای جوان است و این دفتر مرکزی است که از معضلات و مسائل دفاتر آگاهی کامل دارد.

این سینماگر متذکر شد: احساس من این است به لحاظ گرفتاری های مالی و اداری این رقم نتواند به ستاد مرکزی اختصاص پیدا کند و تقسیم شود؛ از این رو اگر موانعی به لحاظ اداری وجود دارد طبیعتاً باید با هماهنگی ستاد مرکزی باشد چرا که برخی از این دفاتر حقیقتاً نیازمند توجه هستند اما شاید نیازهای شان در حوزه تولید بیشتر از تجهیزات باشد یا شاید مشکل آموزشی داشته باشند و... خلاصه آنکه دفتر مرکزی است که از معضلات سایر دفاتر اطلاعات کافی دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما اینکه عنوان شده به برخی دفاتر ۳ میلیارد و به برخی دفاتر ۱۰ میلیارد تومان اختصاص داده می شود تبعیض آمیز نیست؟ اظهار داشت: مبالغ باید بر اساس رتبه بندی به دفاتر اختصاص پیدا کند؛ دفاتر بر مبنای نیاز و فعالیت های شان از طریق درجه بندی که ستاد مرکزی انجام می دهد می توانند مبالغی را دریافت کنند. در هر صورت این اتفاق زمانی رخ می دهد که مدیران وزارت اراشد در تعامل با ستاد مرکزی باشند.

به گزارش سینماپرس، «ناصر باکیده» علاوه بر سایقه مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، تجربه‌های مختلف در عرصه مسئولیت اجرایی و دبیرخانه جشنواره‌های فیلم فجر، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، جشنواره فیلم کوتاه حسنات، جشنواره فیلم تسنیم و مدیریت امور استان‌های جشنواره‌های فجر، کودک و یاس در ادوار مختلف، دبیری چهار دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران، جشنواره فیلم صنعتی (دومین دوره) و ... را در کارنامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.