چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵

علی اوسیوند:

اساسی‌ترین چیزی که در «کار هنر» مهم است «بخش اقتصادی» آن است

علی اوسیوند در نشست خبری فیلم سینمایی«شرفناز»

سینماپرس: علی اوسیوند بازیگر سینما و تلویزیون با بیان این‌که اقتصاد، اساسی‌ترین بخش هنر است گفت: آرزویم این است که همه بتوانند در سینما کار کنند.

به گزارش سینماپرس، علی اوسیوند بازیگر آثار ماندگاری چون روایت عشق و پهلوانان نمی‌میرند در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا اظهار داشت: آرزویم این است که همه واقعا با هم بتوانند کار کنند و سینما به آن اعتلای حقیقی و حق خود برسد همانطور که در دنیا، فرهنگ، پایه و اساس هر کشوری است.

اقتصاد هنر باید تامین شود

بازیگر اخراجی‌ها همچنین درباره حمایت‌هایی که در حوزه سینما می‌شود گفت: حمایت‌هایی در حال انجام است، امید است این حمایت‌ها پایدار بماند. اساسی‌ترین چیزی که در کار هنر مهم است، بخش اقتصادی آن است و باید تامین شود. در تمام دنیا همین است.

وی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته در حوزه سینما، الحمدالله امسال با یک جهش بسیار خوبی روبه رو هستیم. تعداد آثاری که در حال ساخت است و امیدواریم به جشنواره برسد قابل توجه است. یک رشد بسیار خوبی را امسال در تعداد مجوزهایی که صادر شده و کارهایی که در مراحل مختلف پیش تولید، تولید، تدوین و کار نهایی قرار دارند، شاهد هستیم. در حوزه‌های مختلف هم این‌گونه است.

اوسیوند با تاکید بر ضرورت حمایت از سینما و سینماگران خاطرنشان کرد: از یونان باستان در ۲۵۰۰ سال پیش شهرداری‌ها برای نمایش کمک می‌کردند به همین دلیل اوریپید و ارسطو دارند. ما می‌رویم با شهرداری‌ها کار کنیم دنبال ما می‌افتند و همه حرف می‌زنند.

این بازیگر سینما و تلویزیون همچنین گفت که لازم است در خصوص برخی اتفاق‌هایی که در سینما رخ داده آسیب‌شناسی شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.