یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰

هوشنگ توکلیک:

در دولت آقای روحانی برای هنرمندان پولپاشی کردند و آنها را سربازهای خودشان برای منافعشان کردند

هوشنگ توکلی؛ فلسطین؛ تجمع هنرمندان در موزه هنرهای معاصر

سینماپرس: بازیگر سریال «زیر تیغ» با اشاره به وظیفه هنرمندان در مقابل جنایت‌های اسرائیل در غزه گفت: این وظیفه بیشتر واقع‌بینی است. همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند اوتوریته اسرائیل بعد از ۲۰ سال شکست، یعنی پیروزی قطعی شد.

به گزارش سینماپرس، هوشنگ توکلی در حاشیه گردهمایی هنرمندان در دفاع از مردم مظلوم فلسطین که در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر وظیفه هنرمندان در مقابل جنایت‌های اسرائیل در غزه اظهارداشت: نهایتا این‌ها قتل عام می‌کنند. مگر کم کرده‌اند؟ باز هم بکنند اما امپراتوری امنیتی اسرائیل که به طور کلی در دنیا به وجود آورده بود و خود را شکست ناپذیر می‌دانست، شکست.

وی افزود: طبیعتا اصلا لزومی ندارد که وظیفه‌ای داشته یا نداشته باشیم. اگر یک پیگیری کلی هم بکنیم می‌بینیم که بالاخره باید یک راهکاری برای نجات مردم فلسطین وجود داشته باشد که اینها آن را پنهان کرده اند تا فلسطین خود را به عنوان یک کشور مستقل و اسرائیل هم این را اعلام کند.

این بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون بیان کرد: این قتل عام ها باید یک جا تمام شود. غزه نقطه عطفی برای تصمیم گیری های آینده در منطقه و کل خلیج فارس بخصوص ایران است.

توکلی درباره وارونه جلوه دادن حقایق در خصوص اتفاق های غزه توسط غربی‌ها و وظیفه رسانه و فیلم در این زمینه گفت: فکر نمی‌کنم کم کاری شده باشد آنها قوی‌تر هستند. سیستم تبلیغاتی که اسرائیل را در جهان مطرح کرده و حمایت می‌کند قوی‌تر از سیستم تبلیغاتی ماست. طبیعتا ما باید کارشناسان خودمان را مجهزتر کنیم وقت بیشتری برای این کار بگذاریم و رفتارهای پرقدرت جریان های تبلیغاتی در جهان را بشناسیم که برای اسرائیل اولویت اول را و نه برای مردم فلسطین که تمام مسلمانان جهان قرار داده‌اند.

بازیگر سریال «مرگ تدریجی یک رؤیا» درباره وظیفه هنرمند اظهارداشت: هنرمند به طور کلی وظایف خود را درست انجام می‌دهد. سیستم‌های مدیریتی که در بالادستی تصمیم گیری های فکری و ذهنی قرار دارد ضعیف هستند.

وی گفت: آنها نتوانستند درست کادرسازی کنند. در دولت آقای روحانی برای هنرمندان پولپاشی کردند و ۱۰، ۲۰، ۳۰ سلبریتی درست کردند و آنها را سربازهای خودشان برای منافعشان کردند. یعنی آنها را از حوزه هنر دور و در حوزه سیاست سرمایه‌گذاری کردند.

توکلی افزود: در این شرایط زن، زندگی، آزادی هم بلند شدند به آمریکا رفتند و بغل رژیم پهلوی نشستند و تبلیغات علیه نظام کردند. اینها چیزهایی است که وجود دارد باید در سیاست های کلان فرهنگی لحاظ کنیم. مدیران فرهنگی ما هم ضعیف عمل می‌کنند.

توکلی در این برنامه به عنوان یکی از سخنرانان در پشت تریبون قرار گرفت و گفت: شکست اسرائیل با استراتژی نوینی که حماس انتخاب کرد اتفاق افتاد. پیام مقام معظم رهبری نیز همین بود بقیه اش حاشیه است. اگر حاشیه را درست مدیریت کنیم حتما زحمات تمام کسانی که به عنوان حق علیه باطل فعالیت می‌کنند به بار می نشیند.

توکلی ادامه داد : ما صاحب دو عزا شدیم یکی شهدای غزه و دیگری از دست دادن داریوش مهرجویی. هنوز هم عزادار هستیم و خواهیم بود. اتفاقی که مقام معظم رهبری و هم باقی مسئولین پیگیر شدند تا عجولانه قضاوت نشوند و علت ها پیدا شود.

وی درباره ایجاد دو دستگی و تفرقه در جامعه گفت: درست بعد از ماجرای فلسطین مرحوم مهرجویی به قتل رسید این بزرگ ترین حربه‌ای بود که می توانست پیام مقام معظم رهبری را خنثی کند وقتی چنین بلوایی به پا شد.

این بازیگر ادامه داد: قطعا پشت این ماجرا حوادث پیچیده تری وجود دارد. یک بار باید مساله دوگانگی و دو دستگی و تفرقه ای که بین مردم ایران ایجاد شده شفاف شود.

سینماگران و هنرمندان کشور با حضور در آئین اعتراض علیه صهیونیسم ضمن همدلی و همنوایی با ملت فلسطین و مردم بی پناه غزه، اقدامات ضد انسانی این رژیم سفاک را محکوم می‌کنند.

تجمع و گردهمایی هنرمندان در موزه هنرهای معاصر تهران و محکومیت بمباران بیمارستان المعمدانی غزه این مراسم هم‌اکنون در حال برگزاری است. هنرمندان نقاش در محوطه بیرونی موزه هنرهای معاصر مشغول طراحی آثاری با موضوع مظلومیت مردم فلسطین هستند.

محمد خزاعی، محمود سالاری، محمود بنفشه خواه، محسن ابراهیم زاده، محمد شیری، علی لدنی، محمدرضا ورزی، امیرسماواتی، حسین طلابیگی، بهمن حبشی، شفیع آقامحمدیان، محسن علی اکبری ابوالقاسم طالبی، حمید بهمنی، احمد میرعلایی، یاسمن نصرتی، امیرحسین شریفی، محمود گبرلو، هوشنگ توکلی و محبوبه زارعی از جمله هنرمندان و مسوولان حاضر در مراسم هستند.

تجمع هنرمندان و سینماگران در اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی امروز شنبه (۲۹ مهر) در موزه هنرهای معاصر برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.