شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

بهروز نشان:

به دلیل مشکلات اکران و عدم بازگشت سرمایه سینماگران به سختی سراغ ژانر کودک و نوجوان می‌روم

بهروز نشان

سینماپرس: تهیه‌کننده فیلم «پسران دریا» که دو سال پیش فیلمش در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان برگزیده شد گفت: وقتی جایزه می‌گیری امید داری که در اکران اتفاق خوبی بیفتد. ولی اگر جشنواره باعث نشود که کسی در اکران هوای تو را داشته باشد، این جایزه به درد نمی‌خورد.

به گزارش سینماپرس، بهروز نشان، تهیه‌کننده که امسال با فیلم آلفا و ربات نابودگر در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان شرکت کرده بود در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: دو سال پیش فیلم پسران دریا را تهیه کردم که بهترین فیلم جشنواره کودک اصفهان شد. فیلم برای بنیاد سینمایی فارابی بود و فارابی در بخشی از آن سرمایه گذاری کرده بود. ولی در اکران با مشکلات عدیده ای مواجه شدیم.

وی افزود: یک هفته قبل از اکران فیلم متوجه شدیم که فیلم‌مان به عنوان فیلم کودک دارد اکران می شود. فرایند تکثیر و رساندن فیلم به شهرستان‌ها توسط پست حدود ده روز زمان می‌برد. در آن مقطع زمانی نتوانستیم تبلیغات شهری و تلویزیونی داشته باشیم. اکران فیلم ما همزمان با ریختن ساختمان متروپل در آبادان شد.

نشان درباره فیلم جدیدی که در گونه کودک تهیه کرده توضیح داد: فیلم آلفا و ربات نابودگر به دلیل بازیگرانی که دارد و شادبودنش و حضور ربات ها برای اولین بار احتمالا اکران موفقی داشته باشد. این فیلم فیلمنامه قوی دارد. من تهیه کننده ای هستم که دغدغه کارهای اجتماعی دارم. عشق و علاقه ام سینمای کودک و نوجوان است. ولی به دلیل مشکلات اکران و عدم بازگشت سرمایه سینماگران به سختی سراغ این ژانر می روند. دوست داشتم سینمای کودک و نوجوان را تجربه کنم.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی روی زمینه قرمز و مستند کیارستمی و عصای گمشده درباره فیلم‌های این دوره از جشنواره گفت: همین که فیلمسازان در این شرایط سخت توانستند فیلم کودک و نوجوان بسازند، شایسته دریافت جایزه هستند. این که کودکان چقدر با این ساخته ها ارتباط برقرار می کنند احتیاج به یک پژوهش اساسی دارد.

وی با تاکید بر اینکه کودکان به کانال ها و شبکه های ماهواره ای و اینترنت دسترسی دارند، خاطرنشان کرد: ما چه چیزی باید بسازیم که کودک و نوجوان ایرانی دوست داشته باشد؟ این موضوع جای بحث دارد. امیدوارم تولیدات ما به چیزی که کودکان و نوجوانان علاقه مند هستند نزدیک تر باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.