دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

«شاهرخ کیوان‌نیا» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

مدیران دچار روزمرگی شده اند و به عمق مسائل استراتژیک توجهی ندارند/ برنامه‌ریزی بلندمدت در حوزه مستند شاهد نیستیم

شاهرخ کیوان نیا

سینماپرس: شاهرخ کیوان نیا مستندساز مطرح کشور در خصوص بررسی وضعیت مستندسازی در کشور گفت: تا وقتی مسئولان از خواب بلند نشوند وضعیت رسانه ای و مستندسازی در کشورمان بهبود پیدا نمی کند و ما در حوزه رسانه ای عقب تر از بسیاری از کشورهای دیگر قرار خواهیم داشت.

کارگردان مستندهای «سلاح قلم» و «رزم آهنگ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: نقصان مدیریت فرهنگی و رسانه ای در کشورمان بسیار زیاد است. مدیران دچار روزمرگی شده اند و به عمق مسائل استراتژیک توجهی ندارند و هیچ برنامه ریزی بلندمدت و هدف داری را در این حوزه شاهد نیستیم.

وی یادآور شد: بنده به عنوان یکی از شاگردان شهید آوینی به یاد دارم که ایشان همواره اعتقاد به تهاجم رسانه ای و آفندی داشت اما خیلی از مدیران در همان دوران هم طرز فکر ایشان را نمی پسندیدند و دنبال این بودند که در بزنگاه های حساس موضع انفعالی داشته باشند. بی تردید چنین نگاهی توسط مدیران به نفع و صلاح حوزه فرهنگی، هنری و رسانه ای کشور نیست و باید مدیرانی پای کار بیایند که نگاه شان آفندی باشد.

کیوان نیا سپس با طرح این پرسش که چرا باید در برخی مقاطع حساس مانند «طوفان الاقصی» ما از تصاویر شبکه هایی مانند «الجزیره» و... استفاده کنیم اظهار داشت: پرسش بنده از مسئولان محترم فرهنگی این است که چرا هیچ تدبیری برای این ندارند که مستندسازان دغدغه مند و کاربلد ما در این بزنگاه های حساس و تاریخی با امکانات خوب و حمایت ویژه رهسپار رفتن به این مناطق شوند و آثار درخشانی را خلق کنند و تصاویری اختصاصی از وضعیت جنگ را به مردم کشورمان نشان دهند؟

این سینماگر تأکید کرد: بنده بار دیگر تأکید می کنم فقدان استراتژی در حوزه فرهنگی و رسانه ای بسیار زیاد است. ما بارها در برنامه های مختلف و جلسات متعدد در این باره گفتگو کردیم، نقطه نظرات مان را با مسئولان در میان گذاشتیم و متذکر شدیم که شرایط دنیا روز به روز پیچیده می شود و باید تدبیری اندیشه کرد تا در حوزه رسانه ای و مستندسازی عقب نمانیم اما گویا این موارد کمتر جزو دغدغه های مسئولان است.

وی در پایان این گفتگو افزود: تردیدی نیست که باید از نیروهای متخصص و امتحان پس داده استفاده کرد، باید از آن ها دعوت به کار کرد تا بتوان تحولی عظیم در حوزه مستندسازی و رسانه ای کشور به وجود آورد و تا این اتفاق رخ ندهد ما قطعاً نمی توانیم پیشرفت چشمگیری را در این حوزه شاهد باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.