شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸

نویسنده کتاب «انقلاب اسلامی، احزاب و گروه‌ها» :

ساخت تولیدات فرهنگی در قالب فیلم، سریال و تئاتر در مورد جنایات منافقین امری مهم و اثرگذار است

منافقین-مسعود رجوی-مریم رجوی

سینماپرس: نویسنده کتاب «انقلاب اسلامی، احزاب و گروه‌ها» افزایش تولیدات فرهنگی همانند فیلم و سریال را عاملی در جهت توسعه نهضت آگاه‌سازی در مورد جنایات منافقین دانست و لزوم ساخت فیلم درباره شهید لاجوردی را امری ضروری خواند.

به گزارش سینماپرس، سعید میرزایی نویسنده کتاب «انقلاب اسلامی، احزاب و گروه‌ها: سازمان مجاهدین خلق (منافقین)» در گفت‌وگو با میزان درباره تولید کتاب راجع به جنایات منافقین گفت: در ابتدای دهه شصت کتاب در مورد منافقین نوشته نمی‌شد، اگرچه نیاز بود که این مهم در آن زمان شکل گیرد و جامعه را از خطر جنایات منافقین مطلع کنند. اخیرا تعداد کتاب‌هایی که در مورد منافقین نوشته می‌شود، بسیار بیشتر شده است و به عبارتی نهضت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در مورد جنایات منافقین شکل گرفته است، ولی با این حال نیاز است تا بیشتر در این زمینه آگاهی‌بخشی انجام شود.

وی به‌کارگیری هنر در جهت آگاهی‌بخشی به نسل جوان را مهم دانست و ادامه داد: چنانچه در بخش تولید فیلم و سریال به مطرح کردن جنایات منافقین پرداخته شود و در این زمینه سرمایه‌گذاری شکل گیرد، نهضت آگاهی‌بخشی توسعه‌یافته و اثربخش‌تر خواهد بود. خوشبختانه کتاب‌های خوبی طی سال‌های اخیر نوشته شده که مستند هستند و عموما خاطرات و یا روایت‌هایی است که به‌واسطه افرادی که توبه کرده و یا از اردوگاه‌های منافقین فرار کرده‌اند، بیان شده است. بدین ترتیب جنایات و تفکرات پوچ گروهک منافقین منعکس شده است.

میرزایی در مورد کتاب «انقلاب اسلامی، احزاب و گروه‌ها: سازمان مجاهدین خلق (منافقین)» بیان کرد: این مجموعه شش جلدی تلاش دارد تا در جهت افزایش اطلاعات مخاطبان و شناخت از احزاب و سازمان‌هایی که بعد انقلاب فعالیت‌هایی در عرصه سیاست داشته‌اند، نکاتی را بیان کند. بعضی از این گروه‌ها برای رسیدن به قدرت تلاش‌های نامشروعی را انجام داده‌اند و هزینه‌هایی را متوجه ملت کرده‌اند که از جمله آن‌ها سازمان مجاهدین خلق را می‌توان نام برد. برخی دیگر نیز بعد از چندی کارایی خود را از دست داده و منحل شده‌اند. تعداد کمی از آن‌ها نیز نظیر حزب اعتماد ملی کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی به جلد اول این کتاب اشاره و تاکید کرد: اولین جلد کتاب «انقلاب اسلامی، احزاب و گروه‌ها» در مورد سازمان مجاهدین خلق (منافقین) است و طی شش فصل علل و چگونگی تشکیل سازمان، مبانی اعتقادی و همچنین سرنوشت رهبران و بنیان‌گذاران آن را مطرح کرده است. در بخش‌های دیگر نیز در مورد عملکرد سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در قبل و بعد از انقلاب اسلامی که به دوره تظاهر و همسویی با نظام و امام مربوط می‌شود، پرداخته است. در بخش‌های بعدی عملکرد این حزب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نمودار جدایی و عداوت سازمان با خط امام و انقلاب اسلامی، عملیات فروغ جاویدان، اقدام تروریستی در حرم مطهر حضرت رضا (ع)، رویکرد مجدد به ترور و قائله هشتم تیر ۱۳۸۷، همچنین حمایت استکبار غرب از منافقین در فتنه سال ۸۸، حادثه تلخ عاشورای ۸۸ و افشاگری جنایات منافقین در عراق را مطرح کرده است.

این نویسنده در مورد جذاب‌ترین بخش کتاب «انقلاب اسلامی، احزاب و گروه‌ها» بیان کرد: اگرچه هرکدام از بخش‌ها نکات مهمی از تاریخ این سازمان را بیان می‌کند، اما بخشی که به جدایی منافقین و عداوت آنان با انقلاب و خط امام خمینی (ره) پرداخته و اطلاعاتی در مورد جنایات و ترورهای مردم را بیان کرده، توانسته رویکرد و نوع تفکرات منافقین را مطرح کند که قابل توجه‌تر به نظر می‌رسد. مبانی فکری سازمان مجاهدین خلق بعد و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از بخش‌های ویژه این کتاب به شمار می‌آید.

میرزایی درباره پیام کتاب «انقلاب اسلامی، احزاب و گروه‌ها: سازمان مجاهدین خلق (منافقین)» گفت: کتاب نام‌برده شده آشنایی با سازمان مجاهدین از لحاظ افکار و رویکرد آنان را مورد بررسی قرار داده و این امر به‌صورت روشنی بیان شده است تا کسانی که آگاهی لازم را ندارند با مطالعه آن بتوانند خط خود را از این جریان فکری جدا کنند. همچنین در سایر جلدها نیز کارکرد احزاب که امروزه در داخل کشور هستند و سیر حرکت آن‌ها را بیان می‌کند. این مهم برای کسانی که با توجه به نزدیک بودن انتخابات قصد تصمیم‌سازی برای کشور و رای دادن را دارند، بسیار مناسب و کاربردی خواهد بود.

وی بار دیگر آگاهی‌بخشی به جوانان را عامل اصلی نگارش کتاب‌های متعدد در راستای نهضت آگاهی‌بخش در مورد جنایات منافقین دانست و تصریح کرد: منافقین طی سال‌های فعالیتشان عملکرد و تاریخ سیاهی را برای خود رقم زدند و جنایات فراوانی را در ایران و عراق شکل دادند. از این رو ساخت تولیدات فرهنگی در قالب فیلم، سریال و تئاتر امری مهم و اثرگذار است. کتاب‌هایی که نوشته شده می‌تواند منابعی موثق و زمینه‌ساز فیلم‌نامه‌ها باشد تا این نهضت به شکلی گسترده‌تر عمل کرده و نتایجی مناسب را در برداشته باشد. مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های خود همواره آگاه‌سازی را نکته‌ای مهم دانسته و ساخت فیلمی درباره شهید لاجوردی که مدت زمان زیادی را در مسیر مبارزه با منافقین طی کرده، پیشنهاد فرمودند. پس نیاز است تا در این مسیر حرکت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.