یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

در قالب مستند؛

روایت‌های مقاومت از قاب افق

مستند مسابقه «فرمانده»

سینماپرس: مجموعه‌ای از مستندهای تک قسمتی یا مجموعه مستند با موضوعات اجتماعی، مفهوم مقاومت، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، مجموعه‌ای از مستندهای تک قسمتی یا مجموعه مستند با موضوعات اجتماعی، مفهوم مقاومت، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

مستند «سفارت کودتا» شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه افق پخش می‌شود. این مجموعه مستند به روایت نقش سفارتخانه‌های ایالات متحده آمریکا در دخالت‌های این کشور در نقاط مختلف جهان پرداخته و زاویه‌ای از تاریخ جنایات آمریکا دیده شده که در منابع مکتوب هم کمتر به آن پرداخته شده است.

مستند ۵ قسمتی «اسرائیل از درون» به کارگردانی عبدالرضا پناهی و تهیه شده در خانه مستند، با نگاهی ویژه به درون جامعه رژیم صهیونیستی، آماده پخش شد و از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۳ به روی آنتن افق می‌رود.

مستند «نصرالله» کاری از گروه مستند روایت فتح است که ساعت۵:۳۰ صبح روز یکشنبه از شبکه افق پخش خواهد شد. موضوع این فیلم قصه اسارت سیدحسن نصرالله در جنگ سال ۲۰۰۶ در حومه شهر بعلبک لبنان را روایت می‌کند.

مجموعه مستند ۲۶ قسمتی «آمریکای لاتین» پیرامون روابط ایران و کشورهای مطقه آمریکای جنوبی از شنبه تا جمعه این هفته ساعت ۷ صبح به روی آنتن افق سیما می‌رود.

در مجموعه مستند «کمپ هفت»؛ به سراغ نوجوانانی رفتند که در زمان جنگ می‌گفتند آنان تحت تاثیر جو وارد جبهه شده‌اند، اما گذشت زمان خلافش را ثابت کرد. این مجموعه مستند یکشنبه تا جمعه این هفته ساعت ۱۲:۳۰ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

مستند مسابقه «فرمانده» یک فرمانده نظامی با کمک دستیارانش مراحل مختلفی را برای رقابت شرکت کنندگان تعریف می‌کنند و پس از آموزش‌های اولیه مسابقه آغاز می‌شود و فرمانده و دستیارانش بر عملکرد شرکت‌کنندگان نظارت می‌کنند. سری سوم مستند مسابقه «فرمانده» شنبه تا سه‌شنبه این هفته ساعت ۱۴ و همچنین در ادامه سری چهارم این مستند از چهارشنبه ساعت ۱۴ به روی آنتن افق می‌رود.

مستند «پسر ژنرال» به خاطرات و گفتگو با یک فعال مدافع فلسطین می‌پردازد که خود و پدرش عضو ارتش رژیم صهیونیستی بودند. این مستند پنجشنبه ساعت ۲۳ به روی آنتن افق می‌رود.

مستند «آنجا باید بهشت باشد» به تهیه کنندگی و کارگردانی داوود کاظمی با موضوع تاریخ تحلیلی سینمای فلسطین پنجشنبه و جمعه این هفته ساعت ۱۶ از آنتن افق پخش می‌شود.

مستند «باغ خاطرات تلخ» با موضوع مهاجرت معکوس یهودیان در سرزمین‌های اشغالی پنجشنبه ساعت ۱۹ از شبکه افق پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.