شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

«سرفصل فرهنگ» در «برنامه هفتم توسعه» یکی از سرفصل‌های پر و پیمان است/از همه فعالیت‌هایی که مخصوصا در حوزه فیلمسازی انجام می‌شود حمایت می‌کنیم

دولت؛ برنامه و بودجه؛ خط قرمز

سینماپرس: رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این‌که در برنامه هفتم توسعه کشور سرفصل فرهنگ یکی از سرفصل‌های پر و پیمان است، سینما را یکی از اولویت‌های این سازمان عنوان کرد.

به گزارش سینماپرس، داود منظور در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: حوزه فرهنگ که یکی از نمادهای مهم آن فیلم و سینماست جزو اولویت‌های اصلی کشور بویژه در معرفی جلوه‌های فرهنگی ویژه و شخصیت‌های تاثیرگذار محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: کسانی که در چند دهه گذشته منشاء اثرات بسیار بزرگی بودند باید ماندگار شوند و در مورد آنها فیلم‌هایی ساخته شود که ما این جلوه‌ها و الگوهای ماندگار را در ذهن مردم برای همیشه ثبت کنیم.

سازمان برنامه ماموریت دارد از فعالیت‌های سینمایی حمایت کند

کسانی که در چند دهه گذشته منشاء اثرات بسیار بزرگی بودند باید ماندگار و در مورد آنها فیلم‌هایی ساخته شودمنظور گفت: لذا سازمان برنامه و بودجه بویژه معاونت فرهنگی و اجتماعی این سازمان ماموریت دارد که از همه فعالیت‌هایی که مخصوصا در حوزه فیلمسازی انجام می‌شود حمایت کند. ما در این سازمان تمام ظرفیت‌های بودجه‌ای خود را که در بخش فرهنگی پیش‌بینی شده، به کار می‌گیریم و منابع آن را تخصیص خواهیم داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در برنامه هفتم توسعه کشور هم سرفصل فرهنگ، یکی از سرفصل‌های پر و پیمان است؛ یعنی ما احکام خیلی خوب و غنی‌ای را دیده‌ایم که انشاءالله بتوانیم در کنار موضوع توسعه اقتصادی، به مساله توسعه فرهنگی و اجتماعی نیز در ۵ سال آینده توجه ویژه‌ای کنیم.

وی اظهار داشت: ظرفیت‌های خیلی خوبی در حوزه نشر، وی. او. دی‌ ها، نمایش خانگی و موضوع‌های مربوط به سینما دیده شده و امیدواریم مجموع این کارهایی که انجام می‌شود به همراه سیاستگذاری‌ها و قانون‌گذاری‌های ما و بودجه‌های سالانه و نیز مشارکت خود مردم بتواند به توسعه سطح فرهنگ در کشور کمک کند.

حتما باید به طرف فعالیت‌های عمومی خصوصی حرکت کنیم

منظور تاکید کرد: ما باید حتما به طرف فعالیت‌های عمومی خصوصی حرکت کنیم؛ یعنی مشارکت دولت با مردم و نهادهای عمومی غیر دولتی که این مشارکت‌ها می‌تواند به جواب برسد.

وی گفت: خوشبختانه این ظرفیت‌ها هم‌اکنون به خوبی در کشور فراهم شده است. ما شاهد توانمندی‌های خیلی خوبی در حوزه فیلمسازی و استفاده از فناوری‌های جدید در این حوزه بویژه در پویانمایی طی چند سال گذشته هستیم که به دستاوردهای خوبی در سطح جهانی و جهان‌تراز منجر می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.