شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸

محمدرضا ورزی:

پیوند «جمهوری اسلامی ایران» با «اسلام» مسئله‌ای است که امروز جریان «صهیونیست» با آن مشکل جدی دارد

محمدرضا ورزی در نخستین گردهمایی سینماگران انقلاب و دفاع مقدس

سینماپرس: محمدرضا ورزی گفت: پیوند جمهوری اسلامی ایران با اسلام مسئله‌ای است که امروز جریان صهیونیست با آن مشکل جدی دارد و محور خطاب بیانیه‌ها و سخنان نخست وزیرشان ایران است.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا ورزی کارگردان باسابقه سینما و تلویزیون در برنامه به افق فلسطین، در خصوص نمایش چهره ضد ایران در آثار سینمایی و تلویزیونی صهیونیست‌ها گفت: به طور کلی سینمای غرب ذیل لابی صهیونیسم اداره می‌شود و از روز ازل این اتفاق افتاده است. چه فیلم‌هایی که در دهه ۴۰ و ۵۰ و ۶۰ میلادی تهیه شده و چه فیلم‌هایی که امروز تهیه می‌شود ردپای این جریان را می‌بینید. ممکن است از نگاه آن‌ها موضوع این کار عقیدتی باشد و مثلا در فیلمی مثل بن هور، مجموعه فیلم‌های ایندیانا جونز، فهرست شیندلر و... دیگر آثاری که تولید شده کاملا مشهود است.

ورزی ادامه داد: اینکه چرا این فضا ضدایرانی است، واضح است که آن سرزمینی که مقابل این سیاست‌ها قدرتمندانه ایستادگی کرده و می‌شود از آن احساس خطر جدی کرد جمهوری اسلامی ایران است و طبیعی است که ایران ستیزی را در محتوای آثارشان قرار دهند.

او ادامه داد: بحث ایران ستیزی در کنار موضوع اسلام ستیزی در آثار هالیوودی جریان داشته، مثلا در دهه ۶۰ میلادی فیلمی تولید شد که ظاهرا زندگی ۳ تن از انبیا را نشان می‌دهد اما وقتی که شما کمی دقت می‌کنید متوجه می‌شوید که در بخش مربوط به ابراهیم خلیل، شخصیت حضرت هاجر بسیار سطح پایین است و وجه بدی از آن را ارائه می‌دهد. این چه علتی دارد؟ فرزند ایشان حضرت اسماعیل هست و پیامبر اکرم نیز از نسل حضرت اسماعیل است.

این کارگردان سینما و تلویزیون خاطر نشان کرد: پیوند جمهوری اسلامی ایران با اسلام مسئله‌ای است که امروز جریان صهیونیست با آن مشکل جدی دارد و خطاب بیانیه‌ها و سخنان نخست وزیر منحوسشان ایران است.

او در خصوص رد پا و نقش صهیونیست‌ها در تحقیقات تاریخی خود نیز گفت: ممکن است مستقیم به دولت اسرائیل نپرداخته باشم ولی جریانی که منتهی شد به دولت اسرائیل جریانی نبوده که به یک سال و دو سال مربوط باشد. این جریانی است که از زر سالاران یهودی در اروپا ساخته می‌شود. در آثارم هم به خانواده معروف روچیلد در انگلستان اشاره داشته‌ام. شاید برخی از کشورهای اروپایی و غیره احترام خاصی برای این خانواده روچیلد قائل هستند. اینها هم نقش سیاسی دارند و هم نقش اقتصادی. در نقش اقتصادی حتی روی تغذیه جهانی هم نفوذ دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.