شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

نگاهی به گیشه در روزهای پایانی آبان‌ماه؛

از یکه‌تازی «هتل» تا عدم استقبال مخاطب «سرهنگ ثریا» با وجود هزینه بالای تبلیغات شهری

سالن سینما

سینماپرس: میزان استقبال مخاطبان طی هفته گذشته از فیلم های روی پرده ضعیف بود به نحوی که اغلب فیلم های در حال اکران تعداد بسیار اندکی بلیت فروختند!

به گزارش سینماپرس فیلم سینمایی «بی‌مادر» به کارگردانی سیدمرتضی فاطمی تنها ۳ قطعه بلیت در سراسر کشور فروخت تا میزان کمترین تعداد مخاطب این هفته را به نام خود ثبت کند!

بر اساس این گزارش و با استناد به آمار ارائه شده در سایت سمفا تا ساعت ۱۳ جمعه بیست و ششم آبان ماه «مصلحت» حسین دارابی ۱۲ قطعه و «آهنگ دو نفره» آرزو ارزانش تنها ۱۳ قطعه بلیت فروختند!

«ارثیه فامیلی» حامد رضی ۱۰۲ قطعه بلیت در سراسر کشور فروخت و «زنبور کارگر» افشین صادقی نتوانست بیش از ۱۲۱ مخاطب را به سالن های سینما بکشاند؛ پیرو فروش اندک فیلم ها در هفته اخیر «شماره ۱۰» حمید زرگرنژاد تنها ۳۱۵ مخاطب داشت و «آهو» به کارگردانی هوشنگ گلمکانی نیز نتوانست بیش از ۸۰۱ مخاطب را مجاب به حضور در سالن سینما کند!

«ستاره بازی» هاتف علیمردانی نیز ۱۱۱۸ مخاطب داشت و «بابا سیبیلو» ادوین خاچیکیان نیز فقط ۱۳۵۰ مخاطب داشت؛ «اخت الرضا» به کارگردانی سیدمجتبی طباطبایی حدود ۴۳۰۰ تماشاگر داشت و «هولیا» مرتضی آتش زمزم ۴۲۱۰ نفر را جذب سالن های سینما کرد.

«جنگل پرتقال» آرمان خوانساریان و «سرهنگ ثریا» لیلی عاج نیز علیرغم انبوه تبلیغات به ویژه در فضای مجازی به ترتیب تنها حدود ۸۹۰۰ و ۹۷۰۰ مخاطب در سراسر کشور داشتند! «جوجه تیغی» مستانه مهاجر که به تازگی اکران خود را آغاز کرده توانست بیش از یازده هزار نفر را جذب سالن های سینما کند.

از سوی دیگر «هتل» همچنان یکه تاز گیشه این روزهای سینما است و طی هفته گذشته توانست با جذب حدود ۵۰۵ هزار نفر مخاطب صدرنشین گیشه هفتگی‌ باشد! اما اختلاف فیلم های دوم و سوم جدول با «هتل» بسیار زیاد بود؛ به نحوی که دومین فیلم پرفروش هفته یعنی «بچه زرنگ» تنها ۱۵۴ هزار مخاطب و سومین فیلم پر فروش هفته یعنی «فسیل» تنها ۹۵ هزار مخاطب داشتند!

«گیج گاه» با ۴۸ هزار مخاطب رتبه چهارم جدول فروش هفتگی را به خود اختصاص داد و «نارگیل۲» با ۳۵ هزار مخاطب پنجمین فیلم صدرنشین گیشه هفتگی سینماها در سراسر کشور شد.

«عامه پسند» با تمام پروپاگاندای دست اندرکارانش تنها حدود ۳۰ هزار مخاطب به دست آورد و «حدود ۸ صبح» نیز فقط حدود ۲۰ هزار مخاطب داشت! «شهر هرت» کریم امینی نیز در این هفته حدود ۲۲ هزار مخاطب داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.