یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

«زهره صفوی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

به پیشکسوتان سینما حتی به اندازه یک هنرور هم توجه نمی‌شود/ هزینه‌های هنگفت زندگی را نمی‌دانیم باید از کجا و چگونه تأمین کنیم!

زهره صفوی

سینماپرس: زهره صفوی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در خصوص وضعیت وخیم معیشتی سینماگران گفت: مسئولان در زمان حیات هنرمندان توجهی به آن ها ندارند و تنها پس از مرگ شان به یاد آن ها می افتند و آه و افسوس سر داده و برای فقدان شان بیانیه می دهند!

بازیگر فیلم های سینمایی «پشت دیوار شب» و «روز واقعه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: همه از وضعیت وخیم معیشتی هنرمندان به ویژه پیشکسوتان مطلع هستند. مدیران هم به خوبی از شرایط ما آگاهند اما گویا فریاد دادخواهی ما را نمی شنوند و به همین علت است که به دادمان نمی رسند و دردهای مان را درمان نمی کنند.

وی سپس با تأکید بر اینکه هنرمندان به ویژه هنرمندان پیشکسوت سرمایه و برکت کشور هستند اظهار داشت: حیف است که به کسانی که سال های جوانی و عمرشان را برای رشد و توسعه فرهنگ و هنر این کشور به کار بستند امروز در شرایط گرفتاری چنین بی‌توجهی شود. چرا تا زمانی که هنرمندان در قید حیات هستند کسی به یاد آن ها نیست؟ چرا یک هنرمند باید در فقر و بیچارگی زیست کند و بعد از اینکه مرد همه به یادش بیفتند؟

صفوی تصریح کرد: افسوس که دیگر وفا و عاطفه از بین رفته و کسی به فکر کسی نیست. مگر تعداد هنرمندان چند نفر است؟ آیا رسیدگی به هنرمندان که نهایتاً ۵-۶ هزار نفر هستند اینقدر برای مسئولان فرهنگی دولت سخت است؟

این سینماگر پیشکسوت متذکر شد: درست است که ما بیمه پایه و بیمه تکمیلی هستیم اما وا اسفا از روزی که بیمار شویم و کارمان به دکتر و درمان و بیمارستان بیفتد. آن وقت دیگر این بیمه تکمیلی هم به دردمان نمی‌خورد. بماند که کرایه خانه و هزینه‌های هنگفت خورد و خوراک و پوشاک و گذران زندگی مان را با توجه به شرایط بیکاری و خانه نشینی نمی‌دانیم باید از کجا و چگونه تأمین کنیم!

بازیگر سریال های تلویزیونی «سوخته دلان» و «پدر سالار» در پایان این گفتگو افزود: از یک سو بیکاری و خانه نشینی ما را آزار می دهد از سوی دیگر اگر احیاناً و به ندرت به کاری هم دعوت شویم دستمزدی که برایمان در نظر گرفته می شود حتی اندازه یک هنرور ساده هم نیست! این بسیار دردآور است که به پیشکسوتان سینما حتی به اندازه یک هنرور هم توجه نمی شود!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.