دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲

زهرا اویسی:

اگر جویا و خواهان احترام و ارزش در زندگی و جامعه هستیم لازمه اش آموختن است!

زهرااویسی

سینماپرس: اویسی گفت: در برخی خانواده‌های متمول بچه‌ها تمایلی به ادامه تحصیل ندارند، ولی همیشه و در همه شرایط پول نمی‌تواند نجات‌دهنده باشد.

به گزارش سینماپرس، زهرا اویسی بازیگر سینما و تلویزیون درباره حضورش در سریال سوادیاران گفت: شاید پیش‌تر پروژه‌هایی با مضمون سواد ساخته شده و به این موضوع پرداخته باشند، ولی تا به حال اینگونه موشکافانه و با گونه‌های مختلف به معضلات بی‌سوادی در جامعه اشاره نشده بود. متاسفانه همه ما در جامعه با افرادی روبرو می شویم که به دلیل دانش کمشان و نداشتن سواد ممکن است ما را درگیر مشکلات کنند. همانطور که عرض کردم بی سوادی به خود شخص لطمه زیادی وارد می‌کند و در آینده هر فردی تأثیر بسزایی دارد، اما ما در یک جامعه وسیعی زندگی می‌کنیم که باعث می شود به اطرافیانمان هم ناخواسته صدمه بزنیم.

وی افزود: بنده با پذیرفتن نقشم و ایفای آن خواستم در ترویج علم و سواد نقش کوچکی داشته باشم آرزوی من این هست جمع کثیری ببینند حتی افراد تحصیل کرده جامعه که می‌توانند مشوق باشند برای آن دسته عزیزان که از این معضل عذاب می‌کشند، اما اگر بتوانم روی یک فرد هم تاثیر بذارم خداراشکر موفق بودم.

اویسی پیرامون نقش خود توضیح داد: این نقش و کاراکتر برایم جذاب بود، چون تجربه نکرده بودم، در واقع من باید دو شخصیت رابازی می‌کردم، یک شخصیت که به دلیل بی‌سوادی برای کسب درآمد و گذران زندگی مجبور بود در خانه‌های مردم با مشکلات جسمانی و زندگی که گریبان‌گیرش بود کار کند، و زمانی که بعد از فارغ‌التحصیل شدن و بهبود اوضاع زندگی اش و برطرف شدن مصائب یک زن کارآفرین هم می‌شود. خب قائدت این دو شخصیت تفاوت‌هایی داشت، از لحاظ ترکیب لحن و عامیانه صحبت کردن با غریبه و آشنا و نوع برخوردهایش، سطح کار و زندگی اش حتی فرم نشستن و برخاستنش در جامعه تفاوت داشت.

وی ادامه داد: من سعی و تلاش کردم این تفاوت‌ها را نشان بدهم که در واقع تحصیلات در آداب و معاشرت و خلق و خوی شخص در جامعه و زندگی شخصی چقدر تأثیرگذار است؛ که اگر جویا و خواهان احترام و ارزش در زندگی و جامعه هستیم لازمه اش آموختن است! امیدوارم که تا حدودی موفق شده باشم.

اویسی پیرامون مشکلات در جامعه عنوان کرد: متاسفانه در جامعه امروزی ما نوجوانان و جوانان به ارزش‌ها به بزرگترها، به اصول‌ها حتی برخی به خانواده خود بها نمی‌دهند!؟ رفتارهای ناپسند، الفاظ نادرست این‌ها همه نشأت از بی سوادیست، چون نیاموخته، بلد نیست که چه بازتابی در زندگی و شخصیتش دارد، خیلی از جوانان ما ترک تحصیل کرده‌اند، همیشه هم فقر مانع نشده، من در خانواده‌های متمول می‌بینم که بچه‌ها تمایلی به ادامه تحصیل ندارند، ولی همیشه و در همه شرایط پول نمی‌تواند نجات دهنده باشد. پول احترام، شخصیت، نزاکت و دانش نمی‌آورد، شما ثروتمندترین فرد ایران باشید، اما سواد نداشته باشید، وقتی در یک جمع باسواد قرار میگیرید، وقتی نتوانید در ادب و ادبیات در سطح آن جمع باشید، ناخواسته و به مرور زمان آن جمع از شما دوری می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.