سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴

در یک اقدام شبه طنز و با حضور اعضای مشترک؛

هیات مدیره «کانون کارگردانان» از فعالیت غیرقانونی مجموعه‌ای با عنوان «شورایعالی تهیه کنندگان سینما» حمایت کرد!

پنجمین شب کانون كارگردانان

سینماپرس: در پی خروج تنها نهاد صنفی و رسمی در عرصه تهیه کنندگی سینما از مجموعه‌ای با عنوان شورایعالی تهیه‌کنندگان و به تبع آن از رسمیت قانونی افتادن این مجموعه؛ حالا طیف ذی‌نفوذ در این ساختار در نشستی مشترک با هیات مدیره کانون کارگردانان سینما به یک تفاهم و جلب حکایت ویژه برای ادامه بقای خود رسیده است.

به گزارش سینماپرس، نشست مشترک شورایعالی تهیه‌کنندگان و کانون کارگردانان سینمای ایران برگزار شد و طی آن مسایل مبرم سینمای ایران در نشست مشترک کانون کارگردانان و شورایعالی تهیه‌کنندگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست که به‌دعوت شورایعالی تهیه‌کنندگان با حضور هیات مدیره کانون کارگردانان برگزار شد، شرایط کنونی سینمای ایران و اقدامات سوء بعضی از عوامل افتراق صنفی که با فعالیت و اتحاد صنوف منافع‌شان به خطر افتاده است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هیات مدیره هر ۲ صنف در این نشست حمایت کامل خود را از نمایندگان کانون و شورایعالی در شورای پروانه ساخت اعلام کرده و نسبت به شایعه پراکنی‌ها و نسبت افترا دادن به این فعالان صنفی، ضمن ابراز انزجار از این رفتارهای منفعت‌طلبانه و مشکوک، حق هرگونه عدالت‌خواهی حقوقی و صنفی مشترک را با توجه به مستنداتی که از تمامی جلسات در وزارت ارشاد موجود است برای هر ۲ صنف محفوظ دانستند و اعلام کردند که موارد را تا آشکار شدن کامل واقعیت‌ها و اجرای عدالت در مورد مفتریان پیگیری خواهند کرد.

هیات مدیره هر ۲ صنف با تشکر از زحمات همکاران نماینده در شورای پروانه فیلمسازی به آن ۲ اطمینان دادند که همچون گذشته و با تمام قدرت از آنها حمایت و حق دفاع از حرمت و حیثیت حرفه‌ای را برای آنان محفوظ می‌دارند و در این راه همچون گذشته حامی رفتارهای صنفی معقول آنان خواهند بود.

در ادامه جلسه همچنین بر حمایت تشکیلات تهیه کنندگی و کارگردانی از هیات رییسه خانه سینما تاکید شد و اعضا حاضر در جلسه اعلام داشتند که حفظ و اعتلای خانه سینما به عنوان تنها نهاد فراگیر و متحدکننده تمام اصناف سینمایی همچنان خط قرمز هر ۲ صنف است و به افراد و جریان‌های عامل افتراق و منفعت‌طلب اجازه نمی‌دهند که با حرمت و بقای سینمای ایران و جامعه اصناف رفتاری غیراصولی داشته باشند.

«شرایط حرفه‌ای تولید» و «نیاز مبرم به بررسی معضل بیکاری اعضای این ۲ صنف و بعضی صنوف دیگر سینمایی» در بخشی دیگر مورد کنکاش قرار گرفت. برای این منظور مقرر شد آماری که در این زمینه در اختیار صنوف است، به‌صورت کامل و به‌روزشده و براساس تحلیل آماری با همکاری مدیریت دولتی برای جلوگیری از بیکاری اعضای ۲ صنف، ارایه شود.

هیات مدیره‌های هر ۲ صنف ضمن اعلام تعامل با سازمان سینمایی در رفع مشکلات اقتصادی و صنفی سینما بر ضرورت واگذاری‌های تصمیم‌گیری‌های حرفه‌ای من جمله در انتخاب کارگردان اول به اصناف مربوطه تأکید کردند.

لزوم وجود گونه‌ها (ژانرهای) مختلف سینمایی نیز از دیگر مباحث ۲ تشکیلات صنفی بود. در این زمینه و راه‌های برون‌رفت از شرایط کنونی مباحث مختلف مطرح شد و هیات مدیره ۲ صنف اعلام آمادگی کردند تا براساس آمار مربوطه از میزان و نوع اشتغال دست‌اندرکاران سینمایی، همچنین نوع چینش و نسبت فراوانی گونه‌های مختلف سینمایی، با در دسترس قرار دادن اطلاعات واقعی و تحلیل این آمار تصویری واقع‌گرایانه از سینمای امروز ایران را ارایه دهند.

ادامه و تکمیل مباحث فوق به نشست‌های آتی کانون و شورایعالی موکول شد.

در پایان هیات مدیره کانون کارگردانان که برخی از ایشان اتفاقا در این شورای عالی نیز عضویت دارند اعلام کرد که همچون گذشته و با قاطعیت از فعالیت شورایعالی تهیه کنندگان سینمای ایران حمایت کرده و خواستار تداوم فعالیت شورا باقدرت است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.