چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

به رهبری «مجید انتظامی»؛

«معاون وزیر ارشاد» و سرپرست «بنیاد رودکی» به تمرین «ارکستر موسیقی ملی ایران» رفتند

مجید انتظامی رهبر ارکستر

سینماپرس: معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست بنیاد رودکی از تمرین ارکستر موسیقی ملی ایران برای اجرای کنسرت «همراه با خاطره‌ها» به رهبری مجید انتظامی بازدید کرد.

به گزارش سینماپرس، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در تالار وحدت به تماشای تمرین ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری مجید انتظامی با عنوان «همراه با خاطره‌ها» نشست.

وی در این رویداد از زحمات استاد انتظامی و نوازندگان این ارکستر در راستای آماده‌سازی اجرای ویژه ارکستر موسیقی ملی ایران قدردانی کرد.

در حاشیه این بازدید با حضور عباس زارع معاون هماهنگی بنیاد رودکی، حسن سهرابی معاون آفرینش‌های هنری از روند آماده‌سازی ارکستر گزارشی ارائه کرد.

ارکستر موسیقی ملی ایران ۱۵ تا ۱۷ آذر ساعت ۲۱:۳۰ رویداد «همراه با خاطره‌ها»، منتخبی از آثار استاد انتظامی را در تالار وحدت روی صحنه می‌برد؛ این کنسرت با توجه به استقبال مخاطبان برای دو اجرای دیگر ۱۴ و ۱۸ آذرماه نیز تمدید شد.

این رویداد پس از یک دهه دوری از صحنه با همکاری مشترک بنیاد رودکی، انجمن موسیقی ایران و دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

سمفونی حماسه خرمشهر، از کرخه تا راین، آژانس شیشه‌ای، بوی پیراهن یوسف، دیوانه‌ای از قفس پرید، آرزوی بزرگ، ترن، دوئل، شیخ بهایی و زال و سیمرغ (بچه‌های کوه آلپ) قطعات این اجرا هستند و برای نخستین‌ بار اجرای قطعه سمفونی خرمشهر به صورت کامل در این رویداد صورت می‌گیرد.

در این رویداد، ارکستر موسیقی ملی ایران با ترکیبی از سازهای ایرانی و کلاسیک و همراهی گروه کُر بنیاد رودکی به رهبری رازمیک اوحانیان به روی صحنه خواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.