سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵

سازمان تنظیم مقررات صوت‌وتصویر فراگیر فضای مجازی:

مدیریت و نظارت بر محتوای این پیام رسان «سروش‌پلاس» در اختیار سازمان صدا وسیما نیست

پیام رسان «سروش‌پلاس»

سینماپرس: سازمان تنظیم مقررات صوت‌وتصویر فراگیر فضای مجازی در بیانیه‌ای درباره پیام‌رسان سروش‌پلاس توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش سینماپرس، ساترا با انتشار مطلبی درباره پیام‌رسان سروش پلاس نوشت:

سازمان تنظیم مقررات صوت‌وتصویر فراگیر فضای مجازی ساترا به‌عنوان نهاد ناظر بر فعالیت محتوای فضای مجازی در مقابله و جلوگیری از انتشار محتوای غیر اخلاقی با هیچ‌کس تعارف ندارد و به حول و قوه الهی تمامی ظرفیت‌های خود را جهت سروسامان دادن به این بخش و آنچه تکلیف مصرح قانونی خود می‌داند به‌کار خواهد گرفت و در این زمینه کوتاهی نخواهد کرد.

درباره بازداشت مدیر یکی از شبکه‌های اجتماعی لازم به توضیح است که اصولاً آنچه در رسانه به‌نام سروش آمده صحیح نیست بلکه موضوع سروش‌پلاس است که درباره مالکیت آن پرونده در دستگاه قضایی مطرح رسیدگی است و هنوز منتج به نتیجه نشده است و اساسا مدیریت و نظارت بر محتوای این پیام رسان در اختیار سازمان صدا وسیما نیست.

لازم به ذکر است که این شرکت از ساترا تقاضای صدور مجوز کرده لکن به دلیل عدم تایید محتوای منتشره درخواست صدور مجوز رد شده است.

نکته مهم اینکه ساترا براساس وظیفه قانونی خود درباره انتشار محتوای نامناسب چندین نوبت به مدیر مسئول مربوطه تذکر کتبی داده است و تقاضای تبلیغات این پلتفرم در صداوسیما به‌دلیل ضعف نظارت و محتوای نامناسب مورد قبول قرار نگرفته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.