چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵

مدیر ایران‌صدا:

تولید «کتاب گویای قانون اساسی» سخت و پرچالش بود

جمهوری اسلامی ایران

سینماپرس: کتاب گویای قانون اساسی به همراه تشریح یکایک اصول میثاق ملی مردم ایران به پیشنهاد شورای نگهبان و در پایگاه کتاب گویای ایران‌صدا تولید شد.

به گزارش سینماپرس، مجموعه ایران‌صدا ۱۲ آذر همزمان با روز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از دو اثر فاخر رسانه ملی رونمایی کرد.

علی فتاحی، قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان در پاسخ به چرایی تولید دو کتاب گویا با موضوع قانون اساسی در استودیوی شبکه خبر گفت: حوزه ترویج و تبیین قانون اساسی برای عموم مردم از حوزه‌های مغفول مانده در ساختار آموزش رسمی و غیر رسمی جمهوری اسلامی ایران است. ما عملاً کارهای جدی در حوزه ترویج قانون اساسی بین عوام و خواص نداشتیم.

فتاحی با اشاره به در اختیار قرار دادن متن قانون اساسی بین مردم توضیح داد: قبل از اینکه وارد بطن‌ها و تفاسیر قانون اساسی شویم، باید در قدم اول با متن قوانین آشنا شویم. از آنجایی که پژوهشکده شورای نگهبان متولی آموزش و ترویج قانون اساسی است، برنامه‌های کاربردی‌ در جهت ترویج قانون دنبال کردیم. کتاب قانون اساسی را با قیمت کم در دسترس عموم قرار دادیم، تا میزان عدم آشنایی مردم با این قوانین کاهش یابد.

قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان میزان آشنایی مردم با قانون اساسی را پایین دانست و تصریح کرد: یکی از کارهای نوین در جهت در دسترس قرار دادن قانون اساسی استفاده از کتاب‌های صوتی است؛ چون مردم با رفت‌وآمدهای درون شهری و ... بهتر می‌توانند از کتاب صوتی استفاده کنند. تولید کتاب با صدای فاخر می‌تواند مردم را به شنیدن قانون به همراه خواندن آن جلب کند.

مهدی شاملو، مدیر ایران‌صدا با بیان اینکه یکی از کارهای ترویج متون کتاب به خدمت گرفتن هنر است، افزود: استاد بهروز رضوی خوانش کتاب قانون اساسی را به عهده گرفت. از آنجایی که متون حقوقی ملاحضات و سختی‌هایی خودش را دارد و مخاطب کتاب آحاد مردم است، کتاب گویا باید قابل فهم برای همه باشد. خوانش متون حقوقی که بعضاً هر کلمه آن وزن و اهمیت دو چندان دارد و ممکن است اشتباه خواندن لحن، برداشت اشتباه را داشته باشد، کار بسیار سختی برای همکارانمان در حوزه صداپیشگی بود. کتاب گویای قانون اساسی با کیفیت خوب و نظارت کارشناسان شورای نگهبان تولید شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.