سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵

رئیس سازمان صداوسیما:

برنامه‌سازان ترجیح می‌دهند به سمت تولیدات سبک‌تر با هزینه کمتر بروند که آفتی برای تولیدات فاخر است!

پیمان جبلی؛ صدا و سیما

سینماپرس: رئیس رسانه ملی گفت: به منظور برطرف کردن موانع و سرعت دادن به تولید مجموعه‌های نمایشی نیازمند همکاری، هم‌افزایی و تعامل با دانشگاه هستیم.

به گزارش سینماپرس، پیمان جبلی رئیس رسانه ملی در جشنواره پژوهش و فناوری و آیین تجلیل از نام‌آوران، پژوهشگران و فناوران نمونه دانشگاه که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد ضمن تبریک هفته پژوهش، همکاری رسانه ملی با حوزه دانشگاه را مصداق بارز پیوند علم و صنعت در ایران که چشم‌انداز روشنی پیش رو دارد دانست و گفت: امروزه شاهد سرعت بالای پیشرفت فناوری در صنعت رسانه هستیم که یک نیاز اساسی تولید آثار نمایشی ویژه به شمار می‌رود.

وی افزود: تولید آثار ویژه در نوع خود هزینه‌بر و مستلزم صرف زمان بسیارند. به همین خاطر است که برنامه‌سازان از تولید چنین آثاری خودداری می‌کنند و ترجیح می‌دهند به سمت تولیدات سبک‌تر با هزینه کمتر بروند که آفتی برای تولیدات فاخر است.

مجموعه‌های نمایشی تاریخی در ردیف تولیدات عظیم صداوسیما قرار می‌گیرند

جبلی به آثار موفق ویژه تولید شده در سینما و تلویزیون از جمله امام علی (ع)، مختارنامه، مریم مقدس و یوسف پیامبر که همچنان پرمخاطب هستند اشاره کرد و گفت: مجموعه‌های نمایشی مرتبط با تاریخ کهن چه در حوزه دینی و چه غیردینی معمولا در ردیف تولیدات عظیم صداوسیما قرار می‌گیرند که می‌توان با بهره‌گیری از فناوری‌های روز ساخت آن‌ها را تسریع کرد. هم‌اکنون دو طرح عظیم سلمان فارسی و حضرت موسی را در دست تولید داریم؛ مجموعه‌های نمایشی که تولید هرکدام از آن‌ها حداقل ۱۰ سال طول می‌کشد و هزینه‌های سرسام‌آوری دارد.

رئیس رسانه ملی افزود: به منظور برطرف کردن موانع و سرعت دادن به تولید و به صرفه کردن آن نیازمند همکاری، هم‌افزایی و تعامل با دانشگاه هستیم. یکی از مصادیق این تعامل در حوزه پویانمایی به ظهور و بروز رسیده است و معاونت توسعه فناوری رسانه ملی در همکاری با حوزه دانشگاه درقالب طرح شهید احمدی روشن، تولید انبوه محتوای پویانمایی را دنبال می‌کند و ارتباط نزدیکی با پژوهشگران داشته است به گونه‌ای که امروز در آستانه رونمایی از این توافق به عنوان نماد روشن همکاری میان رسانه و دانشگاه هستیم.

امکان تبلیغ نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در رسانه ملی

جبلی همچنین به فراهم شدن امکان تبلیغ نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در رسانه ملی براساس قانون جدید انتخابات برای نخستین بار اشاره کرد و گفت: در انتخابات پیش رو راه‌اندازی ۲۰۰ فرستنده به تعداد حوزه‌های انتخابیه را خواهیم داشت که در نوع خود اقدامی‌بی سابقه و نقطه عطفی در تاریخ برگزاری انتخابات و همچنین حوزه فنی رسانه ملی خواهد بود که طی هفت روز هزاران نامزد انتخابات بتوانند از طریق شبکه‌های بومی در ۲۰۰ نقطه کشور با مردم سخن بگویند و برنامه‌هایشان را اعلام کنند.

وی افزود: طراحی داخلی، تأمین تجهیزات و اعتماد به‌نفس و شجاعت برای ورود به این عرصه از ویژگی‌های برجسته اجرای این طرح بزرگ ملی برای افزایش مشارکت در انتخابات است که البته فراهم کردن بستر و سامانه‌ای برای بارگذاری ویدئوهای نامزدها در این حجم گسترده یک چالش محسوب می‌شد که به عنوان مسئله مطرح و به دانشگاه سفارش داده شد و به نتیجه رسید و ما به عنوان یکی از نمادهای تعامل حوزه صنعت و دانش در انتخابات آتی از آن یاد خواهیم کرد.

رئیس سازمان صداوسیما با تاکید بر اینکه چاره‌ای جز تعامل تنگاتنگ با دانشگاه برای پیشرفت و ارتقای کمی و کیفی تولیدات رسانه ملی نداریم گفت: با شرکت‌های دانش‌بنیان توانمندی طرف قرارداد هستیم که جای افتخار برای بنده، همکارانم و در نهایت کشور دارد و امید است در سایر حوزه‌های مورد نیاز این تعامل و هم افزایی روزافزون شود.

اهدای نشان علم و صنعت به رئیس رسانه ملی

همچنین در بخشی از این برنامه «نشان علم و صنعت» به رئیس سازمان صداوسیما به عنوان «مدیر برگزیده در تعاملات سازمانی پایدار با دانشگاه» اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.