جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶

با محوریت تابلو نقاشی جدید «حسن روح‌الأمین»؛

«مضطر» به شبکه دو سیما رسید

مستند «مضطر»؛ حسن روح‌الأمین؛ امام حسین علیه السلام

سینماپرس: مستند «مضطر» با پرداختن به تابلو نقاشی جدید حسن روح‌الأمین روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

به گزارش سینماپرس، جدیدترین تابلوی نقاشی حسن روح‌الامین با عنوان «مضطر» پنجشنبه شب ۱۶ آذر ماه در هیأت «رایه‌العباس» در امامزاده علی اکبر (ع) چیذر که حاج محمود کریمی به مدت ۲ شب در آنجا مراسم نوحه و عزاداری داشت، رونمایی شد.

برنامه مستندگونه «مضطر» نیز که با توجه به رونمایی نقاشی جدید نقاش جوان آئینی، حسن روح‌الامین تهیه و تولید شده، قرار است به مدت ۳ شب از قاب تلویزیون پخش شود.

در مستند مضطر حاج محمود کریمی با حسن روح‌الأمین درخصوص طراحی تابلو و حس و حال آن به گفتگو می‌نشیند و در بخش‌هایی از برنامه به نقطه نظرات استاد غلامرضا سازگار، آیت‌الله میرباقری، ابراهیم حاتمی‌کیا، یوسفعلی میرشکاک، محمدعلی رجبی دوانی، سید محمود رضوی پیرامون این اثر منحصر به فرد پرداخته می‌شود.

این اثر حسن روح‌الامین نمایی از مبارزه حضرت امام حسین علیه السلام و دقایقی قبل از ایستادگی و شهادت ایشان را به تصویر می‌کشد. «مضطر» روایتگر دقایق پایانی عمر امام حسین (ع) و حرکت دشمنان به سمت خیمه‌های خانواده آن حضرت است.

مستند «مضطر» کاری از گروه معارف اسلامی شبکه دو سیماست که از جمعه ۲۴ تا یکشنبه ۲۶ آذر ساعات ۱۸ و ۲۳ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.