دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

«وزارت ارشاد» به حضور شهید گمنام مزین شد؛

اسماعیلی: با حضور این شهید گمنام مسئولیت ما هم مضاعف می‌شود/ موظفیم این مسیر نورانی را برای اعتلای کلمه الله با قوت ادامه دهیم

وزارت ارشاد

سینماپرس: پیکر یکی از ۲۸۰ شهید گمنام تازه تفحص، امروز با حضور مردم شهید پرور تهران از میدان بهارستان به سمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشییع و در محوطه این وزارتخانه خاکسپاری شد.

به گزارش سینماپرس، روز گذشته همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم فاطمه زهرا (س) پیکر ۲۸۰ شهید گمنام از جمله ۱۱۰ شهید تهران با حضور پرشور مردم انقلابی ایران تشییع شد.

امروز پیکر یکی از این شهدای گرانقدر با حضور مردم و مسئولان وزارت ارشاد و هنرمندان از میدان بهارستان تهران به سمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشییع و به خاک سپرده شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: برکات حضور شهید عالی مقام در وزارت فرهنگ انگیزه‌ای خواهد شد که با توان بیشتر به تحقق آرمان امام(ره) و شهدا کمک کنیم.

محمدمهدی اسماعیلی افزود: محل تدفین شهید گمنام به‌سان امامزاده عشق خواهد بود و برای تمام همکاران من در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه انگیزه جدیدی ایجاد می کند که بتوانیم با توان بیشتر و مضاعف تری نسبت به تحقق آرمان های شهدا گام برداریم.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ با حضور این شهید گمنام محل حضور عاشقان و قبله اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه و مسئولیت ما هم مضاعف می شود، ما موظفیم این مسیر نورانی را برای اعتلای کلمه الله با قوت ادامه دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: پیام انقلاب اسلامی که پیام استقلال و آزادی و آزادگی است، امروز به مسئله اول منطقه تبدیل شده است.

وی افزود: بیش از صحنه‌های تاسف بار شهادت فلسطینیان و هجوم وحشیانه رژیم صهیونیستی که لحظات سختی را برای همه رقم زده است، فرهنگ مقاومتی است که شاهد آن هستیم.

اسماعیلی گفت: آرمان ما بود که پیام انقلاب اسلامی جهانی شود و در منطقه همه بر زبان بیاورند؛ به برکت خون شهدا و مجاهدت ایثارگران ما، امروز این اتفاق افتاده است. نهضت امام راحل ۷۰ سال قبل در ایام فاطمیه سال ۱۳۴۱ آغاز شد، ماهیت این نهضت فاطمی است.

حاضران پس از اقامه نماز بر پیکر مطهر این شهید و خاکسپاری شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

از مجموع ۲۸۰ پیکر شهدای گمنام ۱۱۰ شهید مربوط به استان تهران و ۱۷۰ شهید از استان‌ها به ویژه در مراکز استان‌هاست.

شهدای تفحص از مناطق عملیاتی چذابه، مجنون، مهران، شلمچه، شرق دجله و بصره، سومار، شرهانی، بصره، میمک، خرمشهر، فکه و پنج شیر هستند.

برنامه تدفین شهدا از امروز ۲۷ آذرماه در مکان‌ها و بخش‌های مصوب شده، انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.