شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵

مراسم تشییع پیکر «توران مهرزاد» برگزار شد

پسر مرحومه مهرزاد: رادیو و نمایش خانه اول مادرم بود

توران مهرزاد

سینماپرس: مراسم تشییع پیکر توران مهرزاد بازیگر پیشکسوت نسل طلایی نمایش و رادیو با حضور جمعی از هنرمندان و هنردوستان در ارگ تاریخی رادیو برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم تشییع توران مهرزاد، هنرمند پیشکسوت رادیو، تئاتر، سینما و تلویزیون در محل تاریخی رادیو با حضور مدیران و هنرمندان رادیو برگزار شد.

در ابتدای مراسم صوتی از کامران خاشع، پسر مرحومه مهرزاد پخش شد و او ضمن تشکر از حضور همکاران و نزدیکان مادرش گفت: رادیو و نمایش خانه اول مادرم بود و از شمایی که بانی شدید او را از خانه دنیایی به سمت خانه ابدی‌اش رهسپار کنید، سپاسگزارم. آقای خجسته قدردان همه محبتتان به مادرم هستم. آقای بخشی‌زاده سپاس از توجه ویژه‌تان و آقای سوهانی از اینکه مادرم را مانند مادر خودتان دانستید، تشکر می‌کنم و خانم شهین نجف‌زاده عزیز! من اگر خواهری داشتم، قطعاً نمی‌توانست مثل شما دختر خوبی برای مادرم باشد.

محسن سوهانی، مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش سخنران بعدی مراسم بود. او تفاوت رادیو با دیگر رسانه‌ها را صمیمیت اهالی رادیو دانست و گفت: مهر و محبت و صمیمیت در بین اهالی رادیو موج می‌زند و جلوه این محبت را در خانم نجف‌زاده دیدم، که در برابر خانم مهرزاد مثل دخترشان کنارشان بودند.

سوهانی با بیان اینکه اگر کشوری بخواهد پیشرفت کند، اگر رسانه ملی ما بخواهد تحول داشته باشد، حتماً باید قدر هنرمندان را در زمان حیاتشان بداند، افزود: ما بدون هنرمند و بدون ارج نهادن به هنر ره به جایی نخواهیم برد.

خانم مهرزاد مادر همه ما بود

مهین فردنوا، گوینده و بازیگر باسابقه رادیو اشاره‌ای به آشنایی‌اش با مرحومه توران مهرزاد کرد و گفت: من خیلی جوان بودم، که به رادیو آمدم و خانم مهرزاد از همکاران خوبم در رادیو بود. واقعاً بزرگ‌مهر برازنده نام ایشان است. خانم مهرزاد مادر همه ما بود. سخاوت و بخشش و مهربانی ایشان فراموش شدنی نیست.

فریدون اسماعیلی، بازیگر و دوبلور هم دوره ایشان با گریه روی سن آمد و گفت: او بسیار حرّاف و دریده و غرا صحبت می‌کرد. من در کنار مکتب عزیزانی، چون مهین دیهیم، شهلا ریاحی، توران مهرزاد و ... رشد کردم، درس گرفتم و آموختم و هرچه آموختم توانستم در حد لیاقتم به جامعه عرضه کنم.

در پایان مراسم پیکر مرحومه توران مهرزاد به سمت خانه ابدی‌اش در قطعه هنرمندان روانه شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.