یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰

وزیر ارشاد:

خوشحالیم که امروز مقاومت مردم فلسطین ثمر داده است/ همه اهل فرهنگ و هنر و رسانه کشورمان پای قضیه فلسطین ایستاده‌اند

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر موضوع مهمی، زمانی که به شعر و هنر تزیین شد، به پیامی ماندگار تبدیل می شود.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی در شب شعر بین المللی غزه که امشب ۳ دی ماه در تالار وحدت برگزار شد، با بیان اینکه ملت ایران در طول ۴۵ سال گذشته، یار همیشگی مردم محروم و مظلوم فلسطینی بوده است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما، وقتی علم حمایت از قدس و فلسطین را بلند کرد که کشورهای سردمدار مبارزه با صهیونیسم، چند ماه قبل اش در کمپ دیوید، در مقابل صهیونیست ها و امریکایی ها کرنش کرده بودند و موجودیت این رژیم را به رسمیت شناخته بودند.

وی افزود: ۴۵ سال است که مردم ایران در کنار همه آرمان های بلندی که فریاد کردند و برای آنها هزینه دادند و بهترین جوانان خود را تقدیم کرده اند، موضوع آزادی قدس شریف و رهایی فلسطین مظلوم را در صدر آرمان های خود قرار داده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تاکید بر اینکه خوشحالیم که امروز مقاومت مردم فلسطین ثمر داده است، ادامه داد: این خون های پاکی که در مقاومت اعجازآمیز امروز در فلسطین و در غزه عزیز بر زمین ریخته، اسباب آبروریزی رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایت کار را فراهم کرده است.

اسماعیلی همچنین گفت: امروز همراه با مردم شهرهای مختلف کشورهای اسلامی ما شاهد اعتراضات ضدصهونیستی در اروپا و آمریکا هستیم. این خون ده هزار کودک مظلوم فلسطینی است که اینطور قلوب جهانیان را به تسخیر خودش در آورده است.

وی با تاکید با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر، مسوولیت مضاعفی در مورد حماسه طوفان الاقصی دارد، ابراز کرد: هر موضوع مهمی، زمانی که به شعر و هنر تزیین شود، به پیامی ماندگار تبدیل می شود. این اتفاق از روزهای آغازین حماسه طوفان الاقصی در ایران اسلامی و با کمک بخش های مختلف فرهنگی کشور اتفاق افتاده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پایان با اشاره به اینکه همه اهل فرهنگ و هنر و رسانه کشورمان، پای قضیه فلسطین ایستاده اند، گفت: حوزه های مذهبی و هیئات ما در کنار هنرمندان کشورمان، به این موضوع می پردازند، که این، اتفاق بزرگی است. ما دست اهالی فرهنگ و هنر کشورمان و همه جهان را به خاطر این میزان حضور و خلوصی که از خود نشان داده اند، به گرمی می فشاریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.