چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

«بیژن بیرنگ» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«سینما» در زمینه‌های مختلف «بلاتکلیف» است و تنها معضلش «کاهش کیفیت فیلمسازی» نیست!

بیژن بیرنگ در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی پسر انسان

سینماپرس: بیژن بیرنگ تهیه کننده و کارگردان سینما در خصوص علل کاهش کیفیت فیلمسازی در سینمای ایران گفت: من سال ها است کار دیگر می کنم تا اعتبارم در سینما خدشه دار نشود! من اگر به کاری اعتقاد نداشته باشم اگر حتی پای میلیاردها پول در میان باشد آن کار را نمی کنم.

کارگردان فیلم های سینمایی «سیندرلا» و «علی و غول جنگل» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینما در زمینه های مختلف بلاتکلیف است و تنها معضلش کاهش کیفیت فیلمسازی نیست!

بیرنگ‌ خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه بسیاری از همکاران ما فیلم می سازند بی آنکه از خودشان سوأل کنند فیلم من چه دستاورد و حرفی برای مردم دارد! آن وقت با این شرایط شما توقع دارید کیفیت فیلمسازی ارتقا پیدا کند؟

وی سپس در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما چه مسأله ای باعث شده تا فیلمسازی مانند کیانوش عیاری رو به تولید فیلم های سخیف بیاورد و سپس اعلام کند این فیلم را صرفا برای کسب درآمد و به اجبار تولید کردم اظهار داشت: اینکه یک فیلمساز آبرو و حیثیت خود را زمین بگذارد و مبادرت به ساخت فیلمی کند و بعد بگوید بالاجبار این کار را انجام دادم اصلاً پذیرفتنی نیست! اگر فیلمساز احتیاج مالی دارد برود کار دیگری جدا از سینما و تئاتر انجام دهد! ما اگر صرفا در پی پول درآوردن باشیم می توانیم خیلی کارهای دیگر انجام دهیم و دلیلی ندارد اعتبار خود را در سینما زیر سوأل ببریم.

این سینماگر تصریح کرد: خود من سال ها است کار دیگر می‌کنم تا اعتبارم در سینما خدشه دار نشود! من اگر به کاری اعتقاد نداشته باشم اگر حتی پای میلیاردها پول در میان باشد آن کار را نمی‌کنم.

بیرنگ در خاتمه این گفتگو متذکر شد: اینکه فیلمسازی بیاید و بگوید من از روی ناچاری کار کمدی ساخته ام یک توهین بزرگ و آشکار به بخش بزرگی از سینما است. ما به عنوان آدم های فرهیخته نباید ژانر بزرگی از سینما را این چنین تحقیر کنیم. مشکل از ما است که کمدی خوب نمی سازیم. ما نباید فراموش کنیم که شاهکارهای بزرگ سینما اغلب فیلم های کمدی هستند. چرا کمدی های ما باید سخیف باشد؟ ما نباید اثر مهمل بسازیم اگر سینمای غیرکمدی هم سخیف باشد نتیجه نهایی مهمل است و ما باید جلوی استمرار این کار را خودمان بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.