شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

دبیر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر :

در «بخش بین‌الملل» تاکنون ۱۰ اثر خارجی حضور دارند/ «بخش هویت ملی» به جشنواره امسال اضافه شده

مراسم اختتامیه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

سینماپرس: دبیرچهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با اشاره به روزهای پایانی دبیرخانه جشنواره، از دریافت ۱۰ اثر در بخش بین‌الملل و اضافه شدن بخش‌های «غزه» و «هویت ملی» به جشنواره امسال خبر داد.

به گزارش سینماپرس، مهدی حامدسقایان در گفت و گو با ایرنا درباره آخرین روند چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، رویکرد جوانان و بخش بین‌الملل جشنواره اظهار داشت: خوشبختانه فعالیت‌های دبیرخانه جشنواره به روزهای پایانی نزدیک می‌شود و به سمت اجرای برنامه‌های جشنواره حرکت می‌کنیم.

در بخش بین‌الملل جشنواره، تاکنون ۱۰ اثر خارجی از کشورهای اروپایی، آسیایی و چند کشور از آمریکای جنوبی حضور دارند

وی خاطرنشان کرد: در بخش بین‌الملل جشنواره، تاکنون ۱۰ اثر خارجی از کشورهای اروپایی، آسیایی و چند کشور از آمریکای جنوبی حضور دارند.

حامدسقایان گفت: در بخش دانشجویی جشنواره هم استقبال بسیار خوبی شده و مراحل انتخاب آثار در این بخش صورت گرفته است؛ در حال آماده سازی جداول این بخش هستیم که وزارت علوم و فناوری هم کمک زیادی برای شکل‌گیری این بخش داشته است.

وی اظهار داشت: به دلیل رویدادهایی که در فلسطین اشغالی پیش آمد و رژیم صهیونیستی جنایت‌های بسیار وحشتناکی را انجام داد، بخش غزه را در جشنواره امسال برای حمایت از مردم مظلوم غزه باز کردیم که خوشبختانه در بخش نمایشنامه‌نویسی، نمایش‌های صحنه‌ای، دانشجویی، رادیو تئاتر و نمایش‌های تلویزیونی آثاری را در این بخش داریم که در جشنواره امسال به مردم ارائه می‌شود.

بخش هویت ملی نیز یکی دیگر از بخش‌هایی است که به جشنواره تئاتر فجر اضافه شده و درباره شخصیت‌های تاریخی و قهرمانان ملی و اسطوره‌ای کشورمان است

حامدسقایان افزود: بخش هویت ملی نیز یکی دیگر از بخش‌هایی است که به جشنواره تئاتر فجر اضافه شده و درباره شخصیت‌های تاریخی و قهرمانان ملی و اسطوره‌ای کشورمان است.

وی گفت: در این بخش، درباره شهید بزرگوار سردار سلیمانی و شعرایی چون ملک الشعرای بهار و فردوسی و برخی دیگر از مفاخر ملی و تارخی آثاری را به مردم ارائه می‌دهیم.

دبیر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اظهار داشت: بخش مسابقه تئاتر ایران شامل مرور و تازه‌های تولید بوده نیز به پایان رسیده و آثار را در جدول اجرای برنامه‌ها جای گذاری می‌کنیم و تا ۲۳ دی ماه جدول ما کامل می‌شود.

وی با اشاره به آغاز جشنواره از ۲۷ دی ماه گفت: جشنواره با بخش رادیو تئاتر و نمایش‌های تلویزیونی و بعد از آن با پژوهش آغاز می‌شود و روز اول بهمن افتتاحیه جشنواره را داریم.

حامدسقایان افزود: در ۱۲ روز بخش‌های مختلف مسابقه اعم از دانشجویی، بین‌الملل و دیگر بخش ها را تقدیم مردم می‌کنیم و ۱۲ بهمن اختتامیه جشنواره است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.