سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹

رئیس سازمان صداوسیما

خودمان را مکلف کردیم عدالت انتخاباتی را در سطح حوزه انتخابیه میان نامزدها برقرار کنیم

پیمان جبلی؛ صدا و سیما

سینماپرس: رئیس سازمان صداوسیما گفت: قرار است نامزدهای انتخاباتی ازطریق شبکه‌های محلی با مردم سخن بگویند و تبلیغ کنند.

به گزارش سینماپرس، پیمان جبلی در نشستی با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه مسئولیت هدایت فرهنگی جامعه، طبق فرامین رهبر معظم انقلاب، برعهده صداوسیماست؛ اما یکی از پشتوانه‌های ما نمایندگان مجلس‌اند که یاری‌رسان ما در ایفای مأموریت‌های محوله‌اند، گفت: درحال حاضر، مهم‌ترین مأموریت رسانه ملی پیشبرد بحث انتخابات است.

وی به توجه ویژه رهبر انقلاب به موضوع انتخابات و تعیین چهار راهبرد «مشارکت»، «امنیت»، «رقابت» و «سلامت» نیز اشاره کرد و گفت: ۱۶ فروردین جاری و یک روز پس‌از فرمایشات رهبری در جمع کارگزاران نظام، ستاد انتخابات رسانه ملی تشکیل شد و تاکنون بیش از ۵۰ جلسه داشته است که در مقایسه با دوره‌های قبل، نشان از عزم پیگیرانه‌تر رسانه ملی در این دوره دارد.

جبلی افزود: به‌موجب مصوبه جدید قانون انتخابات، بهره‌برداری از امکانات برودکست برای تبلیغات نامزدهای انتخابات امکان‌پذیر شد و فضای خوبی را فراهم کرد که قدر دانستیم تا نقش موثرتری در مقایسه با دوره‌های قبل برای تقویت مشارکت در انتخابات ایفا کنیم.

وی توضیحاتی نیز درباره راه‌اندازی ۲۰۰ شبکه انتخاباتی داد و اظهار کرد: ما ۳۳ شبکه استانی، بیش از ۲۰ شبکه ملی و تعدادی شبکه برون‌مرزی داریم؛ اما در تاریخ صداوسیما برای نخستین مرتبه است که به‌جز این شبکه‌ها، ۲۴۵ فرستنده محلی نیز برای پوشش حدود ۲۰۰ حوزه انتخابیه مستقر می‌شوند و فعالیت خواهند کرد.

رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه به‌موجب قانون، مجاز به انجام این کار بودیم؛ اما خودمان را مکلف کردیم عدالت انتخاباتی را در سطح حوزه انتخابیه میان نامزدها برقرار کنیم، عنوان کرد: به‌لحاظ فنی باید پهنای باند را به‌گونه‌ای تغییر می‌دادیم که کیفیت شبکه‌های ملی و استانی افت نکند. برای این منظور، تجهیزاتی تأمین و مستقر شده است که به تحقق اهداف مندرج در سند تحول فنی سازمان نیز می‌انجامد و علاوه‌بر کارکرد انتخاباتی، به ارتقای کیفیت پخش شبکه‌های استانی هم کمک خواهد کرد.

در این نشست نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از جمله حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی، سید علی یزدی‌خواه، بیژن نوباوه وطن، احمد راستینه، سید احسان قاضی‌زاده‌هاشمی، محمداسماعیل کوثری، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی، سیدمجتبی محفوظی، زهره لاجوردی، حجت‌الاسلام سیدصادق طباطبایی‌نژاد، امیرحسین بانکی‌پور، غلامرضا منتظری، حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی و حجت‌الاسلام حسین میرزایی به بیان دغدغه‌ها، دیدگاه‌ها و نظرات‌شان پیرامون مسئله مهم انتخابات، اثرگذاری رسانه ملی در افزایش مشارکت مردم و ترغیب آن‌ها برای حضور در پای صندوق‌های رای پرداختند و از اقدام ابتکاری سازمان صداوسیما برای راه‌اندازی ۲۰۰ شبکه انتخاباتی محلی استقبال کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.