پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷

برای هفتاد و ششمین دوره جوایز سالانه؛

«انجمن کارگردان‌های آمریکا» نامزدهای خود را شناخت

انجمن کارگردان‌های آمریکا

سینماپرس: گرتا گرویگ و کریستوفر نولان، فیلمسازان فیلم‌های پرفروش «باربی» و «اوپنهایمر»، در بخش بهترین کارگردانی هفتاد و ششمین دوره جوایز سالانه انجمن کارگردان‌های آمریکا (DGA) هم با هم رقابت می‌کنند.

به گزارش سینماپرس وبه نقل از ورایتی، انجمن کارگردانان آمریکا ۵ کارگردان شامل مارتین اسکورسیزی برای «قاتلان ماه کامل»، یورگوس لانتیموس برای «بیچارگان» و الکساندر پین برای «جاماندگان» را همراه گرتا گرویک برای «باربی» و کریستوفر نولان برای «اوپنهایمر» نامزد جایزه خود کرد.

لزلی لینکا گلاتر، رییس انجمن کارگردان‌های آمریکا در بیانیه‌ای گفت: در سالی پر از فیلم‌های خارق‌العاده، اعضای انجمن گروهی باورنکردنی از چهره‌های مولف را نامزد کرده‌اند. چهره‌هایی که فیلم‌های‌شان مهارت‌های فنی را با دیدگاه‌های هنری منحصربه‌فرد ترکیب کردند تا عمق تجربیات انسانی را به تصویر بکشند و تأثیری محو نشدنی بر تماشاگران در سراسر جهان بر جای گذاشتند. به این کارگردانان عالی بابت نامزدی شایسته شان تبریک می‌گویم.

نامزدهای جایزه DGA در اسکار هم از شانس بالایی برخوردارند.

چهره‌های مهم سال که در این فهرست نادیده ماندند جاناتان گلیزر برای «منطقه مورد علاقه»، بردلی کوپر برای «مایسترو»، ژوستین تریه برای «آناتومی یک سقوط» و سلین سانگ برای «زندگی‌های گذشته» هستند.

نولان به تازگی جایزه گلدن گلوب را برای کارگردانی دریافت کرد و رقبایش بردلی کوپر، گرویگ، لانتیموس، اسکورسیزی و سانگ را شکست داد. اما نهاد رای‌دهی گلدن گلوبز که متشکل از روزنامه‌نگاران است، با جوایز DGA و جوایز آکادمی که متخصصان صنعت خودشان رای می‌دهند، هم‌پوشانی ندارد.

در رقابت فیلمسازان اولی، کورد جفرسون را برای فیلم طنز «داستان آمریکایی»، مانوئلا مارتلی برای فیلم هیجانی سیاسی «شیلی ۷۶»، نورا نیاساری برای فیلم نیمه اتوبیوگرافیک «شیدا»، ای. وی. راکول برای «هزار و یک» و سلین سانگ برای «زندگی‌های گذشته» نامزد شدند.

نامزدهای بخش تلویزیون پیشتر معرفی شده بودند و «جانشینی» از اچ‌بی‌او در ۴ بخش نامزد شده بود. دیگر رقبایش هم «آخرین بازماندگان ما»، «تد لاسو» و مینی‌سریال اپل «درس‌های شیمی» بودند.

برندگان در مراسم اهدای جوایز انجمن کارگردان‌ها که ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن) برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.