چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸

مدیرکل صداوسیمای سیستان و بلوچستان:

برای اولین بار ۱۰ قسمت از یک سریال تلویزیونی به استان سیستان و بلوچستان پرداخته است

سعید آقاخانی در پشت صحنه سریال «نون خ ۳»

سینماپرس: مدیرکل صداوسیمای سیستان و بلوچستان گفت: امسال توفیق داشتیم میزبان سریال «نون خ» باشیم و برای اولین بار یک سریال به سیستان و بلوچستان پرداخته است.

به گزارش سینماپرس، علیرضا کیخا مدیرکل صدا و سیمای استان سیستان و بلوچستان گفت: ما از روایت تمدن کهن و پیشینه بسیار غنی استان سیستان و بلوچستان در رسانه غفلت کردیم. با توصیه آقای جبلی و پیگیری‌های آقای عابدینی فرصتی به دست آمد تا پس از سال‌ها میزبان رویداد هنری و رسانه‌ای تولیدات پویانمایی و عروسکی باشیم.

وی ادامه داد: این یک اتفاق ویژه است، چون متاسفانه ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی سیستان و بلوچستان به خوبی روایت نشده است. این جشنواره از دو منظر حائز اهمیت است یکی احیای جایگاه پویانمایی و نمایش عروسکی در رسانه و دیگری پرداختن به ظرفیت‌های غنی فرهنگی استان سیستان و بلوچستان.

وی عنوان کرد: جشنواره در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود. افتتاحیه و اختتامیه دارد و در کنار جشنواره کارگاه‌های آموزشی را هم داریم. از بیستم دی ماه گروه‌های عروسکی در چند شهر حضور دارند.

کیخا اضافه کرد: برخی عروسک‌های مشهور مثل ببعی هم حضور دارند. صحبت‌هایی هم برای حضور جناب‌خان شده است، اما فعلاً درگیر برنامه جام ملت‌های آسیا است و فعلاً قطعی نشده است. از ۴۰ اثر در بخش‌ها و محورهای مختلف نیز تجلیل خواهد شد.

وی افزود: برای برگزاری این جشنواره سیزده کمیته از دوماه پیش تشکیل شد. تندیس و تیزر جشنواره هم آماده شده است. داوری جشنواره از هفته آینده آغاز می‌شود و حدود ۶ روز طول خواهد کشید و ان‌شاء‌الله ۲۴بهمن ماه میزبان هنرمندان و مدیران مراکز صداو سیما خواهیم بود.

مدیرکل صدا و سیمای استان سیستان و بلوچستان درباره فصل ۵ سریال نون خ توضیح داد: امسال توفیق داشتیم میزبان سریال «نون خ» باشیم و برای اولین بار ۱۰ قسمت از یک سریال به استان سیستان و بلوچستان پرداخته است.

وی افزود: ۱۰ قسمت در منطقه زیبای چابهار ضبط شده است و روزهای پایانی ضبط را سپری می‌کند و امسال مخاطبان سیستان و بلوچستان را در فصل پنجم سریال نون خ مشاهده خواهند کرد.

«نون خ» به کارگردانی «سعید آقاخانی» و نویسندگی «امیر وفایی» است که از نوروز ۱۳۹۸ از شبکه یک به نمایش درآمد. «نون خ» در اصل مخفف نام نقش اصلی این سریال، نورالدین خانزاده است. تاکنون ۴ فصل از این مجموعه ساخته شده است که در نوروز سال‌های ۱۳۹۸، ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ از شبکه یک و شبکه تماشا پخش شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.