یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

طراح گریم «ناریا»:

«گریم» یک حرفه تخصصی است؛ اما این حرفه در «سینمای ایران» هنوز تخصصی نشده است

میز گریم بازسازی شده در موزه سینما

سینماپرس: بازیگر و گریمور سینما معتقد است که گریم در سینمای ایران هنوز تخصصی نشده و باید زمینه حضور این حرفه در رقابت‌های بین‌المللی فراهم شود.

به گزارش سینماپرس، پژمان بیوک که این روزها به عنوان طراح گریم سریال ناریا به کارگردانی جواد افشار مشغول به کار است، در گفت وگو با ایرنا با اشاره به پیشینه ۱۲ سال فعالیت خود در این حرفه اظهار داشت: کارم را در سینما و تلویزیون با بازی در مجموعه بزرگمرد کوچک به کارگردانی مسعود رسام در سال ۸۷ شروع کردم اما از آنجایی که به هنر نقاشی به صورت حرفه‌ای مشغول بودم به سبب آشنایی با یکی از همکاران گریمور سینما، آموزش‌های لازم را فرا گرفتم و وارد حرفه گریموری سینما شدم.

وی تصریح کرد: از سال ۹۰ در حرفه گریموری سینما و تلویزیون فعالیتم را شروع کردم و با وجود این‌که پیشنهادهای زیادی برای بازیگری داشتم اما هیچ یک از آنها را نپذیرفتم. حتی در یک کار سینمایی که طراحی گریم آن را بر عهده داشتم نقش اصلی به من پیشنهاد شد اما کاراکتر این نقش برای من خیلی جالب نبود.

اگر برای بازیگر، گریمی که انجام می‌شود قابل قبول باشد و مقابل آینه شخصیت خود را بپذیرد، می‌تواند درست ترین کاراکتر را بازی کند

بیوک در این باره که گریم چقدر در پردازش کاراکتر و معرفی بازیگر به مخاطب می‌تواند تاثیرگذار باشد؟ گفت: گریم به میزان ۸۰ درصد در ایفای نقش بازیگر تاثیرگذار است. اگر برای بازیگر، گریمی که انجام می‌شود قابل قبول باشد و مقابل آیینه، شخصیت خود را بپذیرد، می‌تواند درست ترین کاراکتر را بازی کند.

این گریمور سینما و تلویزیون افزود: آنچه خیلی از بازیگرها به ما می‌گویند این است که وقتی گریم بازیگر به درستی انجام شود کاراکتر باورپذیرتر شده و می‌تواند به بهترین نحو ایفای نقش کند.

بیوک گفت: امیدوارم گریم سینمای ایران به جایی برسد که بتواند واقعا در رقابت‌های بین المللی شرکت کند.

گریم ایران در کشورهای دیگر زبانزد است

وی اظهار داشت: با وجود این‌که در زمان حاضر هم گریم ایران در کشورهای دیگر زبانزد است اما امیدوارم بتوانیم تخصصی‌تر کار کنیم. گریم یک حرفه تخصصی است که بخش‌های مختلفی دارد و هر بخش مهارت خاص خود را می‌خواهد اما این حرفه در سینمای ایران هنوز تخصصی نشده است.

بیوک درباره گریم بازیگران سریال ناریا هم گفت: از آنجایی که این یک مجموعه پلیسی، جنایی و معمایی است و هر کاراکتر اصلی برای خود داستانی دارد تلاش کردم به نزدیک‌ترین گریم برای بازیگرها نزدیک شوم تا مخاطب بتواند به خوبی شخصیت‌ها را بپذیرد و تمامی شخصیت‌ها برای مخاطبان باورپذیرتر شوند.

ناریا سریال جدید معاونت برون‌مرزی رسانه ملی است که به تهیه‌کنندگی محمد مصری‌پور، کارگردانی جواد افشار و نویسندگی حمید رسول‌پور، هم اکنون مراحل تصویربرداری را می‌گذراند و قرار است در ۵۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای روانه آنتن تلویزیون شود.

این سریال درصدد به‌ تصویر کشیدن توان علمی و تعهد دانشمندان ایرانی و اقتدار علمی‌کشور و روایتگر قصه زندگی «هوژان»، دختر نخبه و دانشمند کرد ایرانی است که در اوج شکوفایی علمی‌اش به‌دنبال اختراع پدیده‌ای است که فناوری آن به‌صورت انحصاری تنها در اختیار چند کشور پیشرفته قرار دارد و گروهی تبهکار قصد سرقت این کشف علمی را دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.