جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰

نشست خبری فیلم سینمایی «تمساح خونی» برگزار شد؛

عزتی: ۹۹ درصد فیلم‌های خیلی خوب متاثر از گذشتگان خودشان است

نشست خبری فیلم سینمایی«تمساح خونی»

سینماپرس: نشست خبری فیلم «تمساح خونی» با حضور عوامل فیلم و اصحاب رسانه امروز ۱۳ بهمن ماه در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی تمساح خونی به کارگردانی جواد عزتی در سانس اول روز دوم چهل و دومین جشنواره فجر اکران شد و پس از آن نشست خبری با حضور جواد عزتی کارگردان و بازیگر، بهزاد خلج (بازیگر)، عباس جمشیدی‌فر(بازیگر)، الناز حبیبی (بازیگر) و عوامل دیگر این فیلم در سالن سینمای برج میلاد برگزار شد.

قبل از نشست خبری بزرگداشت روز دوم به سرکار خانم فریماه فرجامی اختصاص پیدا کرد و از خانواده این هنرمند تجلیل شد.

در ابتدای این نشست که با اجرای محمدرضا مقدسیان برگزار شد، جواد عزتی کارگردان و بازیگر در خصوص فیلم تمساح خونی گفت: در مرحله اول میخواستم یک فیلم تماشاچی پسند بسازم و در مرحله بعد به سینمایی بودن آن توجه کردم تا در هر بخش کوچکترین پیشنهادی برای سینما داشته باشد. از نظر بنده پیشنهادهایی در فیلمبرداری، تدوین، طراحی صحنه و موارد دیگر برای سینما داشت.
الناز حبیبی بازیگر این فیلم در رابطه با کار با جواد عزتی اظهار کرد: همکاری با آقای عزتی برای من چیز عجیبی نبود. به تمام عوامل این کار خسته نباشید می‌گویم.
عباس جمشیدی‌فر بازیگر تمساح خونی خاطرنشان کرد: من تجربه کارگردانی آقای عزتی را در گذشته داشتم. اولین کار من در تئاتر در سال ۱۳۷۹ کارگردانی نمایش را جواد عزتی بر عهده داشت. ۳ کار با آقای عزتی در جایگاه کارگردانی کار کردم. بازی در فیلم های کمدی بسیار سخت است. در روندی که پیش رو داریم افرادی با نگاه و سلیقه خودشان اثری را خلق می‌کنند که کمدی شریف است. بیشتر کارهایی که با آقای عزتی انجام دادم به همین منوال بوده و به بازیگر اجازه نمی‌دادند تا شوخی بیجا داشته باشند.
شبنم قربانی بازیگر درباره حضور در این فیلم یادآور شد: خوشحالم در این گروه حضور داشتم، کارگردانی آقای عزتی مانند بازیگری او درخشان است. یکی از چالش‌های بزرگ بنده در این فیلم بازی مقابل آقای جمشیدی بود.
بهزاد خلج بازیگر در مورد تجربه در این فیلم گفت: دغدغه بنده مشق کردن در مقابل آقای عزتی بود. بازی در کار طنز واقعا سخت است، اما من نگرانی نداشتم چون می‌دانستم آقای عزتی هدایت می‌کنند و در نهایت اتفاق مثبت افتاد.

جواد عزتی درباره ضعف فیلمنامه در یک سوم پایانی فیلم و اینکه آیا بعد از جشنواره تغییری در آن اتفاق می‌افتد یا خیر، توضیح داد: یک سال قبل از این فیلم، فیلمنامه دیگری را می‌خواستم جلوی دوربین ببرم که کمدی هم نبود. درباره اکران هم حقیقتا هر کسی دوست دارد تا دقیقه نود کارش را بهتر کند. شاید در نسخه اکران مردمی دوباره تدوین کنیم اما شاید خیلی تغییر نکند.
وی افزود: اگر احساس می‌شود که در یک سوم پایانی فیلم افت داشته است، باید دستی بر فیلم بکشیم. واقعیت امر این است که فیلمنامه غیرخطی نوشته شد و وقتی تصمیم بر کلید زدن فیلم‌ گرفتیم، می‌خواستیم که فیلمنامه را خطی بسازیم.
پدرام افشار نویسنده نیز در پاسخ به همین سوال و درباره ضعف فیلمنامه در یک سوم پایانی توضیح داد: به نظر من ضرب‌آهنگ فیلم به صورت استاندار حفظ شده است و در واقع ما به ژانر متعهد بودیم.
سخاوت‌دوست نیز درباره ساخت موسیقی اثر عنوان کرد: فکر نمی‌کردم در طول پروژه با کارگردانی مواجه هستم که کار اولش است زیرا تکلیفشان با کار مشخص بود. من نیز سعی کردم موسیقی جنبه خنده‌دار کار را تشدید نکند. ما دو رویکرد کمدی شخصیت و موقعیت را در فیلم‌ داشتیم و اکشن بودن روی فیلم سوار بود. درنتیجه موسیقی باید ریتم خوبی می‌داشت. متاسفانه موسیقی در سالن با دیلی شنیده می‌شد و خود این مساله که آقای عزتی نمی‌خواستند فیلم را به سمت ابتذال ببرند در آهنگسازی فیلم موثر بود.
جواد عزتی درباره کارگردانی در ژانر کمدی گفت: وحشتناک بود.
وی در خصوص حضور نقش‌های کوتاه هنرپیشه‌های معروف اظهار کرد: نقش‌ها مهم بود. اولین کارگردانی که آقای سعیدخوانی انجام داد بنده به عنوان بازیگر در فیلم ایشان حضور داشتم. یکی از دوستانم به من پیشنهاد کرد برای کار اول حتما از دوستان نزدیکت استفاده کن.
در ادامه جواد عزتی گفت: فضای مجازی به ما این باور را القا کرده که باید یه شبه قله را فتح کنیم. راجع به موضوعی صحبت کردم که در جامعه بسیار حاکم است. بخشی از ذهن همه را یک‌شبه رسیدن به خواسته‌ها پر کرده است.
عزتی ادامه داد: بیشترین تاثیر را از جواد عزتی گرفتم. این فیلم محصول همه عزیزان و بزرگان و گذشتگان بوده که به ما چیزی یاد داده‌اند و نمی‌توانم کسی را نام ببرم. همه ما با چیزهایی که در سینما دیده‌ایم، رشد کرده‌ایم. ۹۹ درصد فیلم‌های خیلی خوب متاثر از گذشتگان خودشان است و باید از آن‌ها یاد کنیم.
کامران حجازی ادامه داد: بازخوردهای خوبی از شما گرفتیم و حالمان خوب شد. جای سامان لطفیان و بابک کریمی در اینجا خالی است. از علیرضا علویان، گروه تولید، تدارکات و بقیه عوامل تشکر می‌کنم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.