شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

«کاوه ایمانی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

هیچ وقت به جایزه فکر نمی‌کنم/ ۱۲ ماه سال را بدون تعطیلی کار می‌کنم و این جایزه اصلی من است!

نشست خبری فیلم نوروز

سینماپرس: کاوه ایمانی تدوین گر سینما که با دو فیلم سینمایی «نوروز» به کارگردانی سهیل موفق و «دست ناپیدا» به کارگردانی انسیه شاه حسینی در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: از سال ۷۵  که وارد سینما شدم  وقتی فیلمی از من در جشنواره اکران می شد خوشحال می شدم  و به نظرم این جشنواره مهم‌ترین رویداد سینمایی هر سال هست.

تدوین گر فیلم های سینمایی «روز سوم» و «یک بوس کوچولو» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من امسال ۵ فیلم سینمایی کار کردم که ۳ فیلمم به جشنواره امسال ارسال شد. اولی فیلم «دست ناپیدا» فیلم پنجم خانم انسیه شاه حسینی بود که بعد از ۱۱ سال دوباره فیلم ساختند.

وی یادآور شد: من پیش از این در سال ۸۳ فیلم «غروب شد بیا» و سال ۸۴ فیلم «شب به خیر فرمانده» را با ایشان کار کرده بودم و این سومین همکاری ام با خانم شاه حسینی است. فیلم «دست ناپیدا» اثری در حوزه دفاع مقدس است اما نگاه متفاوتی در آن وجود دارد و خانم شاه حسینی به نقش زنان در پشت صحنه جنگ می پردازد.

ایمانی ادامه داد: فیلم «نوروز» دیگر فیلم بنده در این دوره جشنواره است؛ من پیش از این در سال ۹۷ فیلم «پاستاریونی» را با آقای سهیل موفق کار کرده بودم و این دومین همکاری سینمایی ام با ایشان است. فیلم «نوروز» سومین فیلم سهیل موفق با محوریت نوروز باستانی تولید شده و فیلمی فانتزی برای خانواده هاست که از کودکان تا بزرگسالان می توانند جزو مخاطبانش باشند.

وی گفت: یک فیلم اولی هم داشتم با عنوان «ماهیان سرخ» ساخته اسد سیاح که متقاضی حضور در جشنواره بود اما پذیرفته نشد؛ کیفیت فیلم خوب شده و محوریتش در مورد عملیات کربلای ۴ است.

ایمانی سپس در خصوص اهمیت جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: برای من همیشه جشنواره فیلم فجر مهم بوده از سال ۷۵ که وارد سینما شدم وقتی فیلمی از من در جشنواره اکران می شد خوشحال می‌شدم و به نظرم این جشنواره مهم‌ترین رویداد سینمایی هر سال هست.

وی در خصوص اینکه آیا به دریافت جایزه از جشنواره فکر می کند یا نه گفت: من هیچ وقت به جایزه فکر نمی کنم؛ جایزه من در این ۲۷ سال فعالیتم در سینما این است که کارم تمام نشده فیلم جدید به من ارجاع می شود؛ من ۱۲ ماه سال بدون تعطیلی کار می‌کنم و این جایزه اصلی من است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.