پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵

در سالن اجلاس سران؛

آغاز به کار مسابقات بین‌المللی قرآن از پنجشنبه آینده

مسابقات قرآن

سینماپرس: چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از روز پنجشنبه ۲۶ بهمن کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش سینماپرس، چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از روز ۲۶ بهمن با حضور یکی از سران قوا و همچنین محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی کار خود را آغاز می‌کند.

این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ کل، قرائت و ترتیل آقایان و رشته‌های حفظ کل و ترتیل بانوان برگزار می‌شود.

سیدمحمد حسینی‌پور نماینده کشورمان در رشته قرائت و محمد خاکپور نماینده کشورمان در رشته حفظ کل قرآن به عنوان رشته‌های اصلی مسابقات هستند.

اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم سال ۱۳۶۱ با اهتمام آیت‌الله خامنه‌ای رئیس جمهور وقت برگزار شد و امسال این رقابت‌ها وارد دوره چهلم شده است، البته این رقابت‌ها در سال‌های جنگ تحمیلی به دلیل حملات هوایی و موشک‌باران بعثی‌ها دو دوره برگزار نشد. دوره سی و نهم مسابقات سال گذشته در سالن اجلاس سران برگزار شد و نمایندگان کشورمان مقام اول رشته‌های حفظ و قرائت را از آن خود کردند.

امسال حدود ۴۰۰ نفر از ۱۱۰ کشور برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی اعلام آمادگی کردند که به نوعی رکورد محسوب می‌شود، زیرا با توجه به وجود تعداد ۵۰ کشور اسلامی در جهان مسلمانان ساکن در ۶۰ کشور غیراسلامی هم در مسابقات حضور دارند. از این تعداد آثار ۲۵۰ نفر برای حضور در مرحله مقدماتی رقابت‌ها تأیید شد که نفرات راه‌یافته به مرحله نهایی باید در تهران به صورت حضوری با هم رقابت کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.