چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶

با بوسه بر چادر دختران خود؛

وزیر ارشاد: محمد خزاعی عملا پایبندی کارگزاران نظام اسلامی را به ارزش‌های والای انقلاب و اسلام را به تصویر کشید

اختتامیه چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر

سینماپرس: محمدمهدی اسماعیلی ضمن تقدیر از محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، بوسه او بر چادر دخترانش در اختتامیه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر را عامل شادی دل مومنان و افرادی که دل در گروی انقلاب و اسلام دارند، دانست.

به گزارش سینماپرس، طبق اعلام اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمدمهدی اسماعیلی روز گذشته در هشتصد و پانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، روز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، با اشاره به استقبال مردمی از جشنواره فیلم فجر افزود: در جشنواره فیلم فجر که پیشانی جشنواره‌های فجر انقلاب اسلامی است، شاهد تحول چشمگیری بودیم که یکی از جنبه‌های آن اقبال عمومی است که می‌توان آثار آن را در بیش از هشتاد نوبت پخش فوق‌العاده در تهران مشاهده کرد. حضور مردم در این دوره از جشنواره فیلم فجر بسیار خوب بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: مهمترین بخش چهل و دومین جشنواره فیلم فجر این بود که فضای برگزاری جشنواره به الگوهای ایرانی و اسلامی نزدیک شده بود و از تبرج جاهلانه که همیشه جریان انقلابی متدین را آزار می‌داد، خبری نبود.

وی با تاکید بر اینکه آثار فاخری به این دوره از جشنواره ارسال شده بود، اظهارداشت: درباره مفاخر ملی ایران، دفاع مقدس و شهدا آثار متعددی داشتیم تا جایی که بهترین فیلم هم درباره زندگینامه شهید زین‌الدین بود، «باغ کیانوش» نیز تصویری از حضور روستاییان در دوران جنگ را به نمایش کشیده بود.

اسماعیلی با بیان اینکه به تماشای بخش عمده‌ای از آثار نشستم، گفت: بیش از بیست فیلم این دوره از جشنواره فیلم فجر آثاری درخشانی بودند، البته باید تلاش کنیم آثار به لحاظ کیفی ارتقا بیشتری یابد تا مورد اقبال بیشتری در نمایش عمومی قرار گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور با تاکید براینکه باید فیلم‌هایی ساخته شود که ارتباط قوی‌تری با مخاطب عمومی برقرار کنند، افزود: قصه معروف مربوط به حضور بانوان در جبهه توسط انسیه شاه حسینی به تصویر کشیده شده بود که با حمایت بنیاد شهید و بنیاد فارابی به جشنواره چهل و دوم رسید؛ آثاری در این دوره از جشنواره فیلم فجر ارائه شد که تفاوت معناداری نسبت به گذشته داشت.

وی با اشاره به پررنگ بودن نقش جوانان مومن در کنار پیشکسوتان در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، اظهارداشت: جایزه بهترین آهنگ ساز این دوره از جشنواره به استاد مجید انتظامی رسید که سرآمد آهنگسازان کشورمان است؛ البته بازیگران برجسته هم در این دوره از جشنواره حضور پر رنگی داشتند اما آنچه بیشتر به چشم آمد حضور چهره‌های جوان بود.

اسماعیلی با بیان اینکه در مراسم اختتامیه بیشتر افرادی که در سخنگاه قرار گرفتند جایزه خود را به شهدا و پدر و مادر تقدیم کردند، افزود: بانویی که توانسته بود در این دوره از جشنواره جایزه کسب کند همراه با فرزندش روی صحنه حاضر شده بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدام رئیس سازمان سینمایی گفت: آقای محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر دختران کوچک و نوجوان خود را روی صحنه آوردند و چادر و روسری دخترانش را بوسید و با این حرکت خود دل‌های مومنان و متعهدان به انقلاب را شاد کرد و عملا پایبندی کارگزاران نظام اسلامی را به ارزش‌های والای انقلاب، اسلام، عفاف و حجاب را به تصویر کشید که جای تقدیر دارد و ان شاء الله خداوند به همه ما توفیق ادامه راه در مسیر تحقق کامل ارزش‌های اسلامی و مطالبات امام و رهبری را بدهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.