یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

کریستوفر نولان:

ساخت «فیلم ترسناک» نیازمند ایده‌ای به معنای واقعی کلمه «استثنایی» می‌باشد/ فعلا داستانی پیدا نکرده‌ام!

کریستوفر نولان در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸

سینماپرس: گمان می‌کنم که فیلم‌های ترسناک بسیار جالب هستند، زیرا وابسته به بهره‌گیری از المان‌ها و ابزار سینمایی خاصی می‌باشند.

به گزارش سینماپرس: اگر قصد داشته باشید لیستی از بهترین کارگردانان هالیوود را منتشر کنید، «کریستوفر نولان» به طور قطع یکی از بهترین کارگردانانی خواهد بود که در این لیست قرار خواهد گرفت.

کارگردانی که آثار موفقی را در کارنامه خود دارد. آثاری چون «interstellar» و «inception» تنها نمونه ای از فیلم های موفقیت آمیز این کارگردان بریتانیایی است. کارگردانی که گونه های مختلفی را در ژانرهای متفاوت، طبع آزمایی کرده است. «سه گانه شوالیه تاریکی» در ژانر ابر قهرمانی از یک سو و فیلم «memento» با ژانر روانشناسانه از سوی دیگر و «اوپنهایمر» به عنوان اثر اخیر این کارگردان در ژانر بیوگرافی نشان دهنده علاقه این کارگردان به تجربه هایی متفاوت است. اما این کارگردان بریتانیایی اخیرا در گفت و گویی از علاقه اش برای ساخت فیلم در ژانر ترسناک خبر داد.

کریستوفر نولان: گمان می‌کنم که فیلم‌های ترسناک بسیار جالب هستند، زیرا وابسته به بهره‌گیری از المان‌ها و ابزار سینمایی خاصی می‌باشند. من دوست دارم که فیلمی ترسناک را کارگردانی نمایم اما احساس می‌کنم که ساخت چنین اثری نیازمند ایده‌ای به معنای واقعی کلمه “استثنایی” می‌باشد که فعلاً داستانی پیدا نکرده‌ام که در این زمینه به من کمک نماید. ژانر وحشت یکی از معدود سبک‌هایی به شمار می‌رود که فیلم‌های بسیاری حول محور آن ساخته شده و به طبع معنا و مفهوم خود را از دست داده است.

شاید جالب باشد تا بدانید که کریستوفر نولان پیشتر در فیلم‌های خود از المان‌های ترسناک بهره گرفته است. به عنوان مثال فیلم Batman Begins حول محور ترس و غلبه بر آن جریان داشت و سکانس‌های دلهره‌آوری به واسطه این ایده و حضور شخصیت مترسک با نقش آفرینی کیلین مورفی پدید آمده بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.