دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶

«مدیرعامل موسسه سینماشهر» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

فکر می‌کنم به دلیل جریان سازی و آشتی مردم و همچنین توسعه شهر های فاقد سینما در سال آینده شاهد اکران های خوبی در کشور باشیم

هاشم میرزاخانی

سینماپرس: «هاشم میرزاخانی» مدیرعامل موسسه سینماشهر بیان کرد:پیش فروش بلیط های بیش از هفت اثر در ساعات ابتدایی جشنواره، به طور کل پر شد. به طوری که بعد از گذشت دو ساعت از آغاز فروش بلیط ها تقریبا ظرفیتی برای فروش نداشتند.

«هاشم میرزاخانی» مدیرعامل موسسه سینماشهر در گفتگو با خبرنگار سینماپرس از وضعیت رو به رشد استقبال مخاطبان گفت و در پیش‌بینی وضعیت آینده گیشه سینماها در کشور بیان داشت: فکر می‌کنم به دلیل جریان سازی و آشتی مردم که در سال۱۴۰۲شاهد بودیم و همچنین توسعه شهر های فاقد سینما که به جد پی گیری می شود، در سال آینده شاهد اکران های خوبی در کشور باشیم. ما در دولت سیزدهم شاهد افتتاح بیش از دویست سالن بودیم. البته بازگشایی سالن هایی که در سنوات گذشته بنا به دلایل مختلف بسته شدند، یا سالن هایی که به دلیل کرونا غیر فعال شدند و همچنین آمفی تئاتر هایی که اصلا مورد توجه قرار نمی گرفتند؛ و سینما شهر اقدام به تجهیز این سالن ها کرد از اقداماتی است که در تحقق این هدف انجام شد.

وی افزود: حضور بیش از صد اثر برای شرکت در جشنواره نوید سال خوبی را به لحاظ اکران می دهد. همچنین هر چقدر از بین آثار مختلفی، آثار برگزیده انتخاب شود؛ حاکی از آن خواهد بود که اکران خوبی در سال آتی خواهیم داشت.

این مدیر ارشد سازمان سینمایی همچنین در خصوص شرایط اکران در آینده متذکر شد: معمولا سابقه اکران آثار ایران، آثار برگزیده وپر سروصدای جشنواره ها بوده است. خب دلیل این اتفاق نیز دیده شدن آثار در فستیوال ها بوده. کارهایی که مردم شریف ایران نیز نسبت به شنیده ها و دریافت ها علاقه دارند اثر را ببینند و واکنش خود را از اثر داشته باشند. اکنون نیز این مسئله مد نظر شورای صنفی نمایش و سیاست گذاری سازمان سینمایی قرار گرفته است و با توجه به وعده ای که ریاست سازمان سینمایی به مطبوعات دادند؛ انشالله این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

مدیرعامل اسبق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در خصوص میزان استقبال از چهل و دومین دوره جشنواره فجر نیز بیان داشت: جشنواره امسال مورد استقبال بسیار خوب هنرمندان کشور قرار گرفت. علی الخصوص جوانانی که جویای نام و به اصطلاح فیلم اولی بودند. پیش فروش بلیط های بیش از هفت اثر در ساعات ابتدایی جشنواره، به طور کل پر شد. به طوری که بعد از گذشت دو ساعت از آغاز فروش بلیط ها تقریبا ظرفیتی برای فروش نداشتند. این اتفاق نشان دهنده استقبال بسیار خوب هنر دوستان بود. که لاجرم، اکران های این هفت فیلم را به سانس های فوق العاده رساندند.

هاشم میرزاخانی در ادامه این گفتگو به موضوع شبکه نوین ارتباطات سینمایی پرداخت و تصریح نمود: شش ماه پیش در کشور شبکه نوین ارتباطات سینمای ایران را راه اندازی شد و توانستیم از طریق زیرساخت های موجود یعنی زیرساخت مخابرات کشور و زیرساخت اپراتور های تلفن همراه، نسبت به اتصال همه سینماهای کشور اقدام کنیم. مستحضر هستید که این اتفاق در دنیا چندین سال است که انجام شده و ما در این خصوص مقداری قصور داشتیم و باید بسیار زودتر نسبت به ارسال آثار از طریق تجهیزات نوین اقدام می کردیم. اما اکنون با این برنامه ریزی که انجام شد؛ این اتفاق رقم خورد.

ایشان همچنین به نقش سامانه شناسا و کاربرد آن در جشنواره فجر امسال اشاره و بیان داشت: در شش ماه اخیر بیش از بیست اثر سینمایی از طریق سامانه شناسا در کشور ارسال شد و در طول جشنواره امسال بیش از سی و سه اثر ارسال گردید؛ و ما توانستیم حدود نود درصد آثار را به استان های مختلف کشور ارسال کنیم. البته به دلیل اینکه برای اولین بار باید چنین حجمی ارسال می شد با مشکلاتی مواجه شدیم ولی با همکاری هایی که با اپراتور ها صورت گرفت این مشکلات نیز بر طرف گشت و ارسال ها انجام شد.

مدیرعامل موسسه سینماشهر در پایان ایم گفتگو بار دیگر به اولویت توسعه سالن های سینمای کشور در برنامه‌های موسسه سینماشهر اشاره و با ارایه اطاعات آماری در این خصوص بیان داشت: یکی از برنامه هایی که در دولت محترم سیزدهم پی گیری می‌شود بحث توسعه زیرساخت های سینما است. از شعار های جدی این دولت بحث توسعه و عدالت اجتماعی و فرهنگی است که در این زمینه تمهیداتی توسط سینما شهر انجام شده است. شهرهایی که در مناطق دوردست، فاقد سینما بودند؛ الحمدالله پس از سالیان سال دارای سینما شدند. در استان تهران نیز همین گونه است و ما تمام تلاشمان را میکنیم تا همه‌ی شهرهای حاشیه ای تهران از سینما برخوردار شوند. الحمدالله در چند وقت اخیر نیز سالن هایی را در دو شهر حاشیه ای تهران تجهیز وافتتاح کردیم. همچنین سینما شهر تمام تلاش خود را می کند تا برنامه تغییر وضعیت سالن های آمفی تئاتر به سینما را در دستور کار قرار دهد؛ به شرط آن که سالن پتانسیل این تغییر را داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.