چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲

«حمید بهمنی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

در «بنیاد شهید» باید تعارف کنار گذاشته شود/ ریال به ریال پول‌های «بنیاد شهید» برای «شهدا» است و مراقبت لازم دارد!

حمید بهمنی در نشست تحلیلی «فرصت‌ها و تهدیدها»

سینماپرس: حمید بهمنی کارگردان سینما در خصوص عملکرد فرهنگی هنری بنیاد شهید گفت: بنیاد شهید در حوزه مفاهیم در سینما باید خیلی بالاتر برود. نباید دم دستی فیلم تولید شود و باید با کیفیت بالا کارها را تولید و مخاطب را درگیر کنند. مسئولان بنیاد باید به کیفیت بالا اندیشه کنند. باید برای سال های آتی تغییر کنند و مهمتر از هرچیز این است که باید بدانند هزینه هنگفت باید تأثیر مثبت داشته باشد.

عضو شورای عالی فیلمنامهٔ انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و عضو هیأت انتخاب و داوری فیلم های کوتاه چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده به صورت عملی نزدیک به دو سال است به دلیل پروژه خودم با مسئولان محترم بنیاد شهید در ارتباط هستم و خیلی مسائل را از نزدیک دیدم. بنده به ضرس قاطع می گویم که نیت بنیاد شهید خیر است و می خواهد کارهایی را تولید کند و اسطوره هایی که پنهان و بی نام مانده اند را با صرف هزینه به منصه ظهور برساند.

وی یادآور شد: در سال جاری قرار بود ۴ فیلم سینمایی در بنیاد تولید شود که ۳ فیلم تولید شد. یکی کار من بود که به سرانجام نرسید. آنچه مسلم است اینکه برای اولین بار بود که در بنیاد شهید پس از سال ها این اتفاق افتاد. پیش از این یک دیوار خاصی چیده شده بود و کسی را راه نمی دادند و سالی شاید یک فیلم یا سریال تولید می کردند!

بهمنی مسیر جدید بنیاد شهید در حوزه فرهنگی و هنری را بسیار خوب ارزیابی کرد و متذکر شد: بنده به کیفیت فیلم های تولید شده توسط بنیاد شهید هیچ کاری ندارم و نمی توانم راجع به آن ها نظر خاصی بدهم اما آنچه متوجه شدم این است که مسئولان این بنیاد کارها را با تأمل و با حوصله و با کیفیت پیگیری می کنند و ضمن حمایت مالی تلاش می کنند تا کارها درست به ثمر بنشیند.

این سینماگر تأکید کرد: البته بنده هم می دانم آنچه تاکنون توسط بنیاد شهید و یا نهادهای دیگر تولید شده کافی نیست و ما اگر بخواهیم موشکافی کنیم و درست به اسطوره سازی بپردازیم شاید به این نتیجه برسیم که تاکنون کمتر از یک قطره از اقیانوس بیکران در حوزه شهدا را برداشت کرده ایم. ما شخصیت های بسیار مهم و زیادی داریم که متأسفانه تاکنون در سینما و تلویزیون به ایشان پرداخته نشده است و این وظیفه ما است که آرام آرام آثار ارزشمندی در خصوص این بزرگواران تولید کرده و آن ها را به نسل های بعدی و عموم مردم معرفی کنیم.

کارگردان فیلم های سینمایی «آخرین نبرد» و «آن مرد آمد» ادامه داد: امیدوارم دست بنیاد شهید بازتر شود و بتواند سالانه حداقل به تولید ۱۰ فیلم سینمایی برسد. بنده معتقدم علاوه بر تولید فیلم های سینمایی بنیاد شهید می تواند در حوزه تولید سریال، تله فیلم، فیلم کوتاه داستانی و مستند هم فعالیت کند.

بهمنی سپس با بیان اینکه این روزها بنیاد شهید کند حرکت می کند اظهار داشت: علت کندی حرکت بنیاد شهید این است که به تازگی کار خود را در این زمینه شروع کرده و هنوز در این کار جا نیفتاده است. بنده یقین دارم بنیاد می تواند با تولید آثار فاخر اثرگذاری مطلوبی را در سطح جامعه ایجاد کند.

وی یادآور شد: سال ها قبل که سریال «سیمرغ» و «شوق پرواز» توسط بنیاد تولید شدند تأثیر مثبتی داشتند. این مسیر بعدها گم شد و مدیران عالی رتبه بنیاد شهید باید آن مسیر را دوباره بگشایند و با دست و دل باز جلو بروند. یک نکته دست و پا گیر موانعی است که باعث عدم سرعت در تولید می شود اگر این موانع برداشته شود و فیلمساز و فیلمنامه نویس و کارگردان و تهیه کننده اعتماد شود مسیر بهتر می شود.

بهمنی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بنیاد شهید شورایی دارد که هر ۶ ماه عوض می شوند و این فکر خوبی است که فکر جدیدتر بیاید و رانت هم ایجاد نشود.

وی افزود: بنیاد شهید در حوزه مفاهیم در سینما باید خیلی بالاتر برود. نباید دم دستی فیلم تولید شود و باید با کیفیت بالا کارها را تولید و مخاطب را درگیر کنند. مسئولان بنیاد باید به کیفیت بالا اندیشه کنند. باید برای سال های آتی تغییر کنند و مهمتر از هرچیز این است که باید بدانند هزینه هنگفت باید تأثیر مثبت داشته باشد.

این کارگردان سینما در خاتمه این گفتگو تصریح کرد: در بنیاد شهید باید تعارف کنار گذاشته شود. نباید اهمال کاری و کوتاهی شود. نباید به فکر جیب مان باشیم. باید با دقت و حوصله و کیفیت تولید کنیم. من خوشحالم کارم نرسید به جشنواره چون با صبر و تأمل می توانم می توانم کارم را تولید کنم و کار با کیفیتی را ارائه دهم. باید با دقت بیشتر و عوامل حرفه ای کار کنیم. ریال به ریال پول های بنیاد شهید برای شهدا است و مراقبت لازم دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.